Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1354 ggr
Zimba
0

OT: God Morgon 28 Juni - 08

God Morgon säger jag till alla er som vaknar före mig o gillar att läsa o skriva i våran kära G-tråd . Eller hur kära cybervänner???? E det nån som vet vem det var som kom med den allra första G-tråden???

Hoppas o önskar er alla en superdunderbra Lördag, ja så gott det går iaf.

Zimba e morgontrött Oskyldig

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Bettan49
0

Skriver även jag god morgon till alla som vaknar upp (helst utan smärta)

Har försökt att sova i omgångar nu men det vill inte infinna sig någon Johan Blund här inte!

För femtielfte gången lägger jag mig igen och försöker invänta sömnen jag har sådan värk så jag vet inte hur denna natten skall gå.

V-lang
0

Godmorgon skriver väl jag också innan jag kravlar mig in i säng.

Hoppas det blir en riktig fin sommardag för oss alla och att vi kan njuta av den också Skrattande 

För mig blir det isf hängmattan med en bok medans karl fixar en ny dörr till altan Flört

Faxlin
0

God morgon på er. Här dröjjer det tills det blir sängen. Måste kolla så alla pipisar mår bra först :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Paddiz
0

Det är ingen god morgon för min del. Har ont i hela kroppen och jag tror att det är elefanthjorden som drog förbi inatt som är orsaken till det.

Vi ska bada katt idag och det lär väl kännas extra ont efter det. Nåja, jag hoppas att vi gör det snabbt så att jag kan vila i eftermiddag.

Vädret är trist och jag tror det blir regn. Bara inte Åskar dyker upp =O)

ÅsaF: Vad är det för pipisar du har? Har jag missat något?

Ha en skön lördag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Helsdotter
0

Godmorgon. Datorn o tangentbordet ser jag ju, men programmet om Maya-riket är det värre med.

Skulle se Monk i går, ha ha.. och vaknade någon gång under natten o la glasögonen på soffbordet. Och där liger de inte kvar när vovvarna tycker matte borde stiga upp.

Misstänker den lilla,hon har satt i sigg ett par tidigare. Hittar inga rester dock, så än är de försvunna brillorna ett mysterium. Borde ha en Monk att rådfråga.

Och nä, såg inte ens början, somnade under vinjetten

dreamiz
0

Morn alla! Jag har också mer värk idag. Både whiplashen o fibron. Men måste skura burar idag så får stoppa i mig lite extra värktabletter.

Också nyfiken på vad det är för pipisar. Glad

Jag behöver inte mata min marsvinsbebis på natten nu och snart inte på dagen heller. Hon är nu 3½ vecka gammal och äter och växer bra! Underbart! Hon och alla mina andra fyrfotingar, räddar mina dagar!

ophelia
0

God morgon ,så god morgnarna nu brukar vara.Men har sovit några timmar i alla fall.Jag ska också bada katt idag.Men det blir bra en.Min lille Pelle tappade resten av pälsen när jag badade honom i början på veckan så han får stanna hemma.SÅ i morgon bitt kl 03:30 drar vi till kalmar för utställning.

Hoppas vi alla får en vacker dag men jag undrar jag??molnigt här.

Paddiz ,stackars dig med så mycket värk hoppas du får vila i eftermiddag.

//Sylvia

Denna kommentar har tagits bort.
Rita-S
0

God morgon tror jag, det regnar suck, jag som skulle ha en trevlig dag i dag med simson i hudiksvall suuuuuck
Men hudik tur blir det ändå, vi skall ha gardiner och färg. Punkt slut.

Dom hadde rea på jysk på trädgårdsmöbler, igjen, så jag tänker åka dig och kika med.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bigblomman
0

Kitty 1 God morgon!
Sitter här framför datorn men mellan mitt tangentbord och skärm finns en spinnande katt! Findus ligger alltid där och tycker gott att jag kan skriva med en hand och gosa med honom med den andra handen! Det är "min bebis" trots att han är 6 år!
Jag sovit i 8 timmar, helt fantastiskt !!! Jg brukar alltid vakna under natten av smärta och får gå upp och ta extra värkmedicin och sedan gå ett par varv i lägenheten innan tabletterna verkar.

tuska
0

# 7   Lycka till på kattutställningen. hoppas det går så där jättebra… Men så dålig jag blir dagen efter en sån tillställning, eller rättare sagt dagar.  Hua Hua   Men det är ju så roligt

ophelia
0

#11 Tack för lyckönskningenSkrattandeJa visst får jag betala efter en utställning.Meeeeeen förhoppningsvis är det värt det.Att komma ut lite och träffa gamla bekanta är mycket värt.Som tur är så kör gubben så jag kan vila både på dit och hem resan.Hur jag ska tillbringa måndagen kan nog alla räkna ut.

Sidentassen
0

Ja jag får säja godförmiddag för nu börjar ju klockan bli ycket.

Här är det som vanligt inte heller bra, men det är ju så vi har det………..

Vi ska till Sthlm idag för genomgång av nya husvagnen så jag får göra en lista på vad som ska inhandlas. Imorgon är det marknad här i Sura så då vill jag ju vara hemma och gå på den.

#7 Lycka till i Kalmar, det var längesedan jag var på någon CK-utställning. Jag har ju bott i den vackra staden i 16 år men flyttade därifrån för 8 år sedan.

Ha det bäst allihop här

hälsar Lotta P

Paddiz
0

Det blev inget kattbad idag. Efter att ha plockat svansar, torkat öron, fixat ansikten m.m. bestämde vi oss för att ta badet imorgon. Vi körde till Hyllinge istället där vi besökte City Gross och PANG!!. Vi köpte bl.a. 2.5 kg björnbär - mums.

ophelia: LYCKA TILL imorgon på utställningen i Kalmar.

Ha en skön kväll.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Rita-S
0

Ahhhh nu har jag varit hemma från huddik ett bra tag, går på smärtlindrande så det ekar nu. Tack för i dag Simson, alltid roligt hur mycket pängar jag gör av med under mina shoppingrunder tilsammans med dig ;)

Har fått mig en mysbyxa, et  linne och en tshirt, samt en kortbyxa äntligen. Vi köpte en ny film, en rhododendron till trädgården (jag hadde ingen aning hur dyra dom var! >.< jag trodde et par tre hundringar, men den jag ville ha kostade nästan 1000 kronor! Det blev inte den just nu kan jag säga, jag köpte en som kostade 400 kronor, tyvärr avblomstrat men enligt min mamma blommar rhododendron mer enn en gong) samt lite blommer och en fin blomkruka, vi hitta gardiner till vårat kommande bbliotek, jag köpte sort tyg till liftgardinen och fattar nu bara fodertyg så det blir lite mer lystätt. JAg tror jag har ett vitt lakan liggande som kan användast till det. Skall testa. Sen fixade jag vax till att vaxa ögonbryn och toningsfärg, för att ge mig själv ett riktig hem-spa nån gong.
Sen fikade vi innan jag shoppade det jag behövde för middag. Åkte hem, grejade lite med blommer o grejs, duschade och snyggade till mig lite, sen middag och så kom grannerna över på hallon och björnbärspaj.

NU har jag tänkt att ta det lugnt hela rästen av kvällen! Jag va rätt slut nu får jag säga, men har haft sååååå trevligt i dag!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

ophelia
0

#13 Tack.Är ju gamla hemtrakter för mig också.Vi har hus i Emmaboda.

Paddiz.Tack ,jag har försökt följa dina råd men attan vet om det inte varit bättre att låta svansen varaGeneradMen med all din peppning senast så ska vi göra vårt bästa.Mums med björnbär.Ha en trevlig kväll

Kram Sylvia

Zimba
0

RITA: Zimba vill oxå ha björnbärspaj, MORRRRRRRRR, björnbär e mums. Gråter

//Baloo forever

Rita-S
0

#17 Då skall jag komma i håg det när du kommer och hälsar på

:)

dreamiz
0

Jag har städat burar av o till hela dan idag. Bara paus för att rasta hundar, äta o handla. Har bara ett par kvar o de tar jag imorn. Är slut i kroppen lindrigt sagt men så skönt att ha det gjort!

Snart sängen så gonatt!

Zimba
0

Tack Rita. Du anar inte hur mycket goa maträtter du får laga när jag kommer o hälsar på, allt gott du berättat om när vi snackat i telefon,drägglar Flört, bortsett från oliver, bläääääääää

//Baloo forever

Faxlin
0

Dagen har varit bra. Alla pipisar lever :-)
Och de har fin vikt  allihopa. Sååå glad bara.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Rita-S
0

;)