Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettsmärta-anhöriga
Läst 2046 ggr
Destany
0

Undrar

Jag är en Tjej på 24 år som undrar hur ni upptäckte att ni hade fått fibromylagi. jag har fått jätte ont i mina leder.. handleder och fotleder. värst e det i höger handled kan knappt röra den..jag e säker påatt jag inte gjort nåt med den.. jag är oxå öm i nackmusklerna men det gör bara ont när jag ska vrida mycket till vänster..

anledningen til att jag e rädd e att jag har en moster som har fibromylagi och min mormor hade rematisk värk.. o jag har hört att det e ärftligt..

tuska
0

Vore jag dej så fick läkaren ta reuma- prover. Remiss til reumatolog skulle jag i första hand begära, där kollar dom även om det kan röra sej om fibro.  Läkaren måste utesluta mycket annat innan han kan ställa den diagnosen

Bettan49
0

Destany jag tycker som tuska här att du måste kolla upp det med läkaren. Be att få bli utredd på reumatolog samt de kan även kolla upp dina fibromyalgipunkter.

Har själv ärvt min reumatism och artros samt fibro från min mor.

Tack för den! Men det bästa för dig är att omedelbart få en diagnos du ber din läkare om remiss bara. Det är olidligt att gå utan diagnos. Samtidigt kan de ju även utesluta reumatism det kan även vara artros i dina händer o leder.l

Önskar dig lyckat till Destany! Sök snarast läkare för detta onda du har.

Rita-S
0

I vissa fall kan man se en tendens i att kvinnor och menn i samma familj får fibro, andra fall dyker det upp som troll i låda som vi säger på norsk. Men i och med att det redan finns i din familj finns ju risken att du kan ha fått med. Jag skulle uppsökt läkare om jag va dig. Lycka till!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida