God Morgon 26 JUNI
Välkomnar er upp till en skön dag.
Själv lägger jag mig nu för jag skall göra en blockad tidigt imorgon
Alltså jag är dörädder.

Å nu blir inte Paddiz o dreamiz gla på dig, fniss. Men dom ursäktar dig säkert eftersom du ska göra en blockad idag. Inte för att jag vet vad det e, men föstår att du e rädd, jag gillar inte läkare. Men här hålls tummen o en miljon tassar för dig. När kommer du hem igen???
KRAMIZ på dig.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
kan de vara en nervblockad tro? lycka till i vilket fall!
Kramar!
Lycka till jag skal tänka på dig i dag Bettan!
Själv skal jag…
jobba jobba möte möte jobba jobba jobba jobba jobba!
Det va hur mycket som helst att göra på jobbet i går, och jag hadde maaaaassor av mail kvar när jag åkte hem. Sen stor shoppingrund och jag va rätt slut.
I dag kommer jag nog inte va mindre slut när jag kommer hem, och vi har dessutom inget mindre enn TVÅ på utbildning.
När jag då har varit i mitt jobb 5 år, och kan det utantill och alla andra fasta anställda fortfarande frågar mig om saker så kan ni gissa väm dom nya frågar mäst om rutiner och prosesser… ;)
Ha en fin dag alla! Hoppas jag i DAG hinner med att kika inn iaf
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#1 Hrm, inte ens om jag startat datorn när jag kom hem halv ett inatt hade jag varit först. 
Jag är så trött! Sitter på jobbet nu (fy skäms). Kom isäng halv två o så ringde klockan kvart över fem. Tror ni jag har nån arbetslust nu eller? Nä, just det, inte ett dugg. Gäsp!
Jag förstår inte vitsen med att ha en godmorgontråd som startar innan den som skriver den, ens hunnit i sängen ???
NÅväl, jag är riktigt avundsjuk på er som har ett jobb att gå till och som klarar av att jobba. Själv har jag inte varit i arbete på 15 år nu, och jag lär nog inte komma dit heller, under de 12 år som är kvar till pension. Så ni som sitter eller står där och tycker det är trist, jobbigt ja allt vad det kan vara. Gläd er åt det ni har, inkomst, arbetskamrater, möjlighet till en bra pension när ni blir gamla.
Nej nu ska jag sätta in första plåten bullar i ugnen, har bakat på en liter nu på morgonen. Gissa om det känns skönt att DET är gjort:-)))
Hälsar Lotta P

Lotta P
Ibland kanske man sitter vid datorn och klockan går över midnatt man kan inte sova för värken. Då kan det vara kul att önska er alla andra en god morgon det är ju inte säkert jag själv får det.
Vem skulle inte vilja ha ett jobb att gå till? Det är min stora sorg som arbetat i nära 35 år. Jag drömmer fortfarande att jag skall komma tillbaks men det är bara en dröm.
Har nu gjort min blockad i höften får inte röra mig på 2 dygn.
Bara med hjälp av 2 kryckor får jag om nödvändigt förflytta mig skall helst ligga men det är inte lätt med all den andra värken.
Nu önskar jag er en trevlig dag istället alla smärtisar här.
Skall inte sno Zimbas God morgontråd mer.
Bettan
# 6 Nu blev jag lite nyfiken va du fick för en blockad, innehöll det även kortison ?? eftersom du är tvungen att ligga stilla ??? En blockad brukar annars bara vara vanligt bedövningsmedel och det går ju över fort som tusan, sen har man lika ont igen. Att få blockader brukar vara när dom letar vad det onda sitter och om man kände en lindring på stubinen…

Bettan49: Håller med dig, det e många här som tycker det e roligt med G-tråden, annars hade väl ingen skrivit i den, eller???? Den tråden har blivit en vana att ha, så det spelar väl ingen roll om man skriver den efter midnatt, det har ju blivit lite av en lek oxå, o som vanligt tycker jag vi måste få ha kul, vi lever ju med fibro 24 timmar/dygn, så man får inte roligare än man gör sig. Min åsikt iaf. det e alltid svårt att vara alla till lags, sen e det ju inget tvång att skriva i den. Men detta e min åsikt o den står jag för.
Zimba Medarbetare här på fibro.
//Baloo forever
#5 Självklart är man tacksam över att ha ett jobb att gå till (jag jobbar 50 % vilket egentligen är för mycket för min värk men jag har inget att välja på.) Men för den skull måste jag väl ha rätt att va leds på jobbet ändå? Jag trivs inte även om det har sina fördelar. Att jag inte trivs betyder inte att jag inte är tacksam över att ha jobbet.
Bettan49, jag förstår inte varför du riktar detta mot mig och tycker inte det är riktigt heller.
Jag har inte på något vis uttryckt något ang din sjukdom eller de omständigheter du lever under, jag kan bara beklaga att även du är en av oss som drabbats av bl.annat denna förb. sjukdom Fibromyalgi.
Jag har själv varit sjuk sedan 1985, hysterektomerades vid 24 års ålder p.g.av cellförändringar, annars hade jag inte varit vid liv idag. Efter det har jag buköppnats 14 ggr till på grund av en massa olika anledningar. På de har jag även reumatism.min vardag dag och natt är absolut ingen dans på rosor, jag skulle tro att vi alla har det rätt besvärligt. Det här är inget jag brukar prata om men tycker att det kanske var dags nu då.
#8 Jag tycker absolut att man ska försöka göra livet, dagen och natten så dräglig som möjligt och dessutom ha kul men även andra måste ju få ha en åsikt om saker och ting och inte bara medarbetarna här på fibro.
Hälsningar
Lotta P Som är trött efter att ha varit vaken sedan 04.00
#9 Herre gud, vad kinkig du är. SJÄLVKLART har du rätt att vara led på jobbet, men jag måste väl ha rätt att tycka ni är lyckliga som kan jobba, eller ???
Ha en fortsatt bra kväll önskar
Lotta P

Jag menar inte alls så Sidentassen.
Jag lever även som dig med svår värk har artros som slitit ut hela kroppen fibromyalgi på alla punkter SLE Sjögrens syndrom.
Livet är inte lätt att leva med ständig värk.
Idag gjorde jag en blockad i höften de gick in i ljumsken. För att så fort som möjligt göra en "riktig höfoperation" vilket jag hoppas sker så fort semestern är över för läkaren.
Jag hoppar aldrig på någon här jag försöker istället spridag glädje och ge råd till de som har det svårt.
Man måste få skriva av sig i sin ledsamhet (bakom skärmen) är det ingen som ser.
Vi får göra livet lite lättare även här för varandra. Ibland kan jag inte ens skriva för reumatismen. Men jag försöker ändå aldrig ge upp hoppet.
Aldrig min mening att såra någon då vill jag att ni säger till.
Kram till er alla
Jag hoppas operationen gick bra för dig bettan, och att du inte har aldeles för ont just nu…
Trött rita skall lägga sig. Utmattad.. jag har haft medlyssnare på jobbet i dag, så jag kunne inte relaxa med att kika inn här blandt er alla trevliga människor, utan har fått jobba på halvt tempo medan jag förklarade varända liten grej jag gjorde, och samtidig byggde sig stressen upp vid att det ringte massor, 2 andra nya som ställer fråger till mig som kan allt utantill och jag som såg mailen hopade upp sig för att jag inte kunne jobba i normalt tempo…
Har betalat räkningar i dag, alltid skönt att få undan, och tack vare semesterpängarna har man ju en del pängar extra, vilket är kärkomment efter några trånga månader. Nog har jag det inte alls så trångt som många av er på sjukpention eller utan nån innkomst, så jag borde kanske inte klaga, men det är ju faktisk dyrt att flytta… :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
# 13 jag tror inte Bettan är OP i dag. Blockaden måste väl vara en typ av smärtlindring ellerhur Bettan ?? Har själv fått massor massor av blockader innan de haft tid för att operera Det är ju hiskeliga väntetider speciellt på sommaren.

#7 De allra flesta blockader som ges är blandat cortison o bedövningsmedel. De ges för att lindra värk o dämpa inflammationer.
Sen i utredningssyfte ges bedövningsmedel. Det går ju över snabbt. Har själv fått det för att utreda vad för slags värk som kommer från mitt knä.
Sen tror jag att vi alla här mår dåligt av olika skäl. Den gemensamma nämnaren är fibron.
Tror att vi kanske bör läsa o inte alltid ta åt oss för hårt. För vi alla reagerar starkare vissa dar. Vissa dar kan man tåla allt.
Skickar ett gäng med kramar. Mjuka o välmenta.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Jag låser denna tråden nu, för personliga påhopp e inte ok , det får ni sköta via pm isf o inte via trådar.
Zimba Medarbetare här på fibro.
//Baloo forever