Nu har beslutet från FK kommit.
Jaha, nu sitter jag här med beslutet framför mig och där står det att jag har blivit beviljad hel sjukersättning from aug -08. Alltså tillsvidare…
Skönt på sätt och vis eftersom jag nu slipper kämpa med intyg och vara orolig för att FK ska dra in mina pengar men det känns tungt att veta att de inte anser att jag är värd mer rehabilitering. Jag fyller 30 år i augusti.
Jag vill iaf berätta för er alla att jag har fått detta pga främst fibromyalgin inkl tröttheten. Jag har en del ångest och social fobi oxå men det anses inte vara varaktigt och jag har inte haft så länge.
Jag sitter inte i rullstol eller får hemhjälp eller liknande så jag är inte invalid. Man KAN alltså få hel sjukersättning tillsvidare pga fibromyalgin.
Ge inte upp! Kämpa på!
Sara
BÅDE bra och dårligt besked skulle jag säga, bra för att du inte behöver oroa dig som du säger och tråkigt att du anses inte klara jobba när du själv vill. Jag förstår mycket väl du har kluvna känslor för detta, men "tillsvidare".. tanke som slår mig är att om du kanske klarar själv rehabilitera dig till arbete kanske du kan få beslutet upphävat om en tid?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Håller med om att det kan va både bra o dåligt besked. Jag kände likadant när jag fick mitt beslut (pga whiplashen): skönt att inte behöva hålla på o krångla mer o tvingas söka heltidsjobb när jag inte klarade av mer än halvtid osv, samtidigt som det kändes som "jaha - jag kommer aldrig bli bättre alltså…" Vilket jag iofs inte heller har blivit, jag har ju faktiskt blivit sämre, så min sjukersättning är ju rätt för mig.
Lycka till sara!
Man kan ju alltid få vilande sjukersättning om man vill pröva studera eller jobba.
Känns lite som om jaha ja.. Vad nu?
Sara

Förstår så väl känslan när man har gett upp om en. Då man får höra att de inte hittar någt som kan hjälpa en. Men som du säger, du har en fördel med att du vet vad du har för ersättning i alla fall. Blandande känslor.
Kramar om
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars