Ang pensionär och rabatter
Jag har hört men aldrig funderat på detta med att man i vissa fall kan ha rätt till pensionärsrabatt när man tex är "förtidspensionerad". Hur är det med det eg? Har man det?
Inte för att jag behöver utan jag kom och tänka på det när jag skulle kolla busstider till en vän…

Förr en massa årsen så hade man det när man åkte taxi, bet 40 kr, o då kunde man ta med så många som det fanns plats för, men det e borttaget. Sen finns det hos vissa frisörer, däckfirmor etc men det verkar som det bara gäller för ålderspensionärer, ja över 65 år.
Men det finns säkert nån här som kan detta bättre.
Bra tänkt.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Det är väldigt olika var man kan få rabatt nånstans. Du begär ett intyg från fk som visar att du har rätt till rabatten. Sen beror det på var du bor vilka rabatter som kan finnas.
Jag får tex rabatt när jag klipper mig. På en del ställen kan man få rabatt för mat. Man kan även få rabatt på SJ (sista minuten) o vissa bussar.
Finns säkert annat också. Är ju inget som det direkt annonseras om så inte lätt o veta vad som finns tyvärr..
Tack för era svar!
#2 Du svarade på min ev förljdfråga
Man ringer till fk och ber om ett pappersintyg som man får ha med sig överallt sedan eller?
Kan ju vara bra att veta ifall om… man nu kan ha användning av det 
#3 Ja det pappret måste du ha med o visa upp då det är ditt bevis att du har förtidspension.Om du tex åker tåg så måste du kunna visa upp detta pappret som bevis att du är berättigad til rabatten.
Kan tillägga att jag får detta trots att jag bara har halv förtidspension så rabatten gäller även då.