Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 733 ggr
Zimba
2008-06-21 02:21
0

OT: Datum

E ni noga med att kolla datumen på varor som e ät o drickbara???? Jag kollar ibland om det jag e i nån affär som jag inte känner till, men annars så brukar jag inte va så noga. Anledningen till denna tråd, e att jag har kexchoklad hemma o som jag köpte i Torsdags o inser att datumet gick ut i Februari 2008, alltså äckligt att äta. Ska givietvis åka tebax till affären med dom. Får bli bättre på att kolla datumet.

Zimba e lite sur

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Tassy]
2008-06-21 02:37
0

under sommarmånaderna är jag rätt petig med allt, men annars kikar jag mest på datumet på mejerivaror och kött :)

dreamiz
2008-06-21 11:48
0

Jag kollar det mesta men är extra noga med tex bröd och mejerivaror o liknande. Kött äter jag inte, qourn o sånt är ju fryst det jag köper så då blir jag inte lika noga.

#0 Men att de kan sälja nåt som gick ut för fyra månader sen! blä!

abbis
2008-06-21 12:25
0

Om chokladen förvarats svalt är det nog inga problem med smaken..Det är väldigt överdrivet med bäst före datum på torrvaror.Choklad kan få en hinna men då måste du öppna ytterhöljet.Det i sig kan se tråkit ut..

Själv så häller jag ut mjölk och grädde som gått ut i datum men torrvaror smakar jag på först..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Rita-S
2008-06-21 12:33
0

Mjölk och grädde utgått på datum värmer jag upp så framt jag ser det inte är klumpar och det luktar som det ska, men jag provhäller alltid för att se om klumbildning har börjat, Jag dricker det inte får jag erkänna, men har inga problem att använda det i våffler eller annat som skal hettast upp :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sidentassen
2008-06-21 12:45
0

Jag kollar ALLT !! Jag betalar ju fullt pris för varorna i butiken och då ska dom vara färska.

Om jag däremot hittar något hemma med utgånget datum så kollar jag det först om det är OK innan jag slänger. Det är ju bara att smaka…….

Hälsar Lotta P

Paddiz
2008-06-21 13:44
0

Jag har lite nojja på det här med mat. Jag äter tex. inte ost andra dagen förpackningen är bruten om osten inte är rund. Är den rund är det inga äckliga kanter och då kan jag äta den tills den är slut.

Jag dricker inte mjölk dagen efter utgångsdatumet - oavsett om den är dålig eller inte. Kött är jag oxå noggrann med datumet men i övrigt så bedömmer vi om det är dåligt eller inte.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever