Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1813 ggr
Pisan
0

Vad skall jag göra?

Har ett litet dilemma. Jag har "eksem" i armhålorna. Har varit på hudmottagningen och fått reda på att jag reagerar på de naturliga bakterier vi har i vår hud, just i armhålan i mitt fall då. Detta är inget farligt alls, det enda är att det ser inte så roligt ut, på sommaren vill man ju gärna har linne på sig när det är varmt, men det ser inte så fräscht ut med dessa "eksem" som syns. Läkaren vill att jag skall äta antibiotika i 6 veckor. Känner inte alls för det då jag tycker att antibiotika är "gift" för kroppen. Dessutom så pajjar min mage totalt av antibiotika + att jag får svampinfektion i underlivet. Vad skall jag göra? Skall jag skita i antibiotikan och stå ut med att det ser lite fult ut kosmetiskt? Eller skall jag köra med kuren och må dåligt i några veckor? Kan dessutom inte vara i solen när jag käkar den här antibiotikan. Vad hade du gjort? Tacksam för att få höra era synpunkter på det här.

Kramisar

Pisan

mongu
0

Det kan ju finnas risk att eksemet sprider sig om du inte behandlar det. Hudläkaren skulle aldrig ha ordinerat antibiotika om h*n inte ansåg att det var nödvändigt. Man får ju inte antibiotika som rutin längre, vilket är bra.

Magen kan du va snäll emot genom  att ge nåt med de naturliga bakterierna i. Det finns ju dels kapslar o sen div. livsmedel med dessa i. T.ex. Dofilus.

Så jag skulle tagit antibiotikan o ätit den.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

Men fins det inte en salva som det fins antibiotika i? Jag har för mig det fins för exem? Så släpper man äta det men får antibiotika för exemen?
Jag skulle behandlat iaf, för som Mongu säger här har exem det med att sprida sig och bli värre obehandlat.
Går det att behandla med sol eller nåt?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pisan
0

Jag har provat Fucidinsalva, antibiotikasalva, och det funkade inte. Det blir väl så att jag får ta den där kuren, men jag väntar nog tills efter semestern. Jag vill inte åka iväg med husvagn och ha problem med magen. De gånger jag ätit antibiotika förut så har jag proppat i mig i form av fil, yoghurt etc med naturliga bakterier i och det har inte hjälpt. Kanske skall prova med kapslar denna gången då. Finns de på apoteket, eller t o m i livsmedelsaffären?

Rita-S
0

Hm kanske? Kan inte säga jag har sett sådana kapsler själv, men sen har jag inte behövt. men finns där inte några tabletter man kan ta för att lugna magen? Svamp i underlivet är hellre tråkigt, men där finns ju salva, värre med magen tycker jag :S

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pisan
0

Jag bad läkaren skriva ut ett sådan där kit med salva och vagitorier, så att jag har det hemma när det blir dags. Jag skall fråga på apoteket eftersom jag ändå ska dit denna veckan.

tuska
0

#5  Att Acidofilus är bra för mycket det vet jag   skulle även pröva under en armhåla, inte i samband med PC kuren för då vet man ju inte vad som är vad.  Sen finns det recept fritt nu både vagitorer å salva i en kombinerad förpackning  (Pevaryl)   Vill du kleta å dola så är filen även bra där   Skrattande  Det måste vara rätt PH värde lite över allt på oss, både utvändigt å invändigt.

mongu
0

Det finns kapslar på Apoteket. Kommer inte ihåg vad dom heter men dom är receptfria.

Salva med antibiotika är nog inte det rätta. Sen så tas det ju upp i kroppen det med. Fast inte via magen då förstås.

Salvor har ju använts ganska flitigt tidigare o det har tyvärr varit neg. vad gäller resistens hos bakterierna. Det är ju det stora dilemmat att det blir mer o mer resistenta bakterier o mindre med medel som har effekt. En otäck utveckling. Skulle inte vilja bli allvarligt sjuk o det inte finns nåt som kan bota.

Har hudläkaren tagit något prov på eksemet? För i så fall så har du ju fått den bästa lösningen med rätt sorts medicin.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Pisan
0

Har tagit olika prover, har hållt på med det här i 1 år nu. Sista stansbiopsin visade att det är min kropp som reagerar på sina egna bakterier och det finns ingen svamp med i bilden heller. Ska köpa de där kapslarna och käka bifilus, dofilus och alla möjliga ifilus och provivor - men EFTER semestern, för att kunna njuta av semestern (utan linne på då) Glad Tack för era inlägg!!!

mongu
0

Det är ju ändå bra för då får du rätt behandling av läkaren. Hoppas det ordnar upp sig.

Ha en bra dag! Mongu.