Godmorgon 15 Juni - 08
Hoppas att allt e bra med er, ja så bra som det går iaf. Söndag redan, jösses va helgen går fort.
Vad ska ni göra idag????
Jag sitter o formaterar min andra dator, nåt får man göra mitt inatten.
Efter jag sovit så hoppas jag på att slippa göra nåt, mer än att ta hand om djuren o bara vara.
Zimba e en nattuggla 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag arrangerar en rätt stor illerträff i dag söndag. Så jag har bakat lite under lördagen ihop med fyra åringen. Så det blir till att bjuda på fika i morgon :-)
Hoppas på finväder så att illrar och vi ägare slipper bli dränkta under träffen bara.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hoppas det blir en kul dag, Åsa.
Håller tummen för fint väder.
Kram Zimba.
//Baloo forever

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Det ÖSREGNAR, ÄNTLIGEN Å va Zimba e glad, trallalala. Tjohej
Å vilket underbart ljud när det regnar. Nu kan jag ju inte gå å lägga mig, måste njuta av detta, Mysfaktorn e i topp.
I´m singing in the rain, I´m singing in the rain, what a glorious feeling, I`m HAPPY again.
Japp Zimba e spik nykter.
//Baloo forever
ååå, troddedet var lördag :( skulle städa hela gården och lasta släp med sånt som ska till tippen under helgen. Blir till o öka takten i dag om det ska hinnas. Eller så får jag bara ta det jag hinner utan stress, blir nog bättre och hoppas på att jag får låna släpet en vecka till.
Godmorgon på er alla

Idag ska jag tvätta och vila. Kanske se en film eller två. Kom på att jag ska bada lilla Miracle oxå men det tar inte så lång tid.
Zimba: När du har formaterat din hårddisk får du gärna formatera min. Det är ett tråkigt jobb. Här har det regnat till och från och det är väl skönt men det hade inte behövt åska och blixtra.
ÅsaF: Håller tummarna för att ni får en trevlig illerträff utan regn.
Helsdotter: Visst är det hemskt när en hel dag försvinner bara sådär. Hoppas att du tar det lugnt men ändå hinner med det du ska.
Ha en skön söndag.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Godmorgon från Österlen.
Lite mulet och blåsigt.Ja du Zimba formatera datorn tyckte sonen jag skulle göra.Men eftersom jag är totalt oteknisk så får jag nog lämna iväg den i såfall.
Fortsätter det att vara uppehålls väder så ska vi nog gå på idrotts föreningens loppis i Onslunda i eftermiddag.Så ska vi väl ha lite gott till middag Kalvstek blir det idag med smörslungade potatis och gräddsås.
Ska nog lägga i en maskin tvätt också har ju blivit lite extra sängkläder med natt gästerna.
Ha en trevlig Söndag alla.//SYLVIA
Hej på er alla! Jag kan inte säja jag är så jädrans ny. Jag är ofta här inne å läser. Ska försöka komma in med foten nu till er. Jag kallar mej Tuska. Hur i friden ska jag kunna presentera mej, räcker det med AJ AJ i 20 år. Sen att jag har en hel drös med djur.
Frågan här va vad man gör idag, eftersom jag lärt mej att jag har blivit så opålitlig vad gäller att kunna planera något, allt AJ AJ förstör mina planer jämt, så jag tar dagarna som dom kommer. Jag ser till att trivas i situationen ibland går det bra ibland är det skit. Ha en bra dag

God morgon! Idag känner jag mig lite piggare. Igår låg jag hela dagen och hade skitont i hela kroppen. Så fort temperaturen kommer under 15 grader så kommer den vassa smärtan i bröstryggen tillbaks :(
Jag ska städa idag, det ser ut som en tromb har gått igenom hela lägenheten sedan i fredags!!! Det är väl så när man har en tonårsdotter som aldrig tar reda på efter sig och slänger allt omkring sig. Jag hatar att diska och önskar mig en stor diskmaskin i födelsedagspresent, det skulle underlätta så mycket för mig :)
Igår skulle jag varit på marsvinsutställning i Skåne men jag kom bara ett par mil så krockade jag med ett rådjur. Utan framlyktor var det bara att vända hemåt igen… Som tur var så var alla mina djur fastspända så de klarade sig. Vovven vart skakis (som matte) men det gick snart över. Så jag är så tacksam att de klarade sig oskadda!!
Rådjuret kunde jag inte hitta men jag hoppas polis eller markägare hittade det. Det måste blivit rejält skadad för det vart en himla smäll. Stackars rådjur, tycker så synd om det!!! snyft…
Idag ska jag ta tåget till Alvesta. En tjej var snäll o tog med mina nakenråttor från Skåne igår så ska hämta dom idag. Ska bli så kul att äntligen få hem dom, har väntat i flera veckor!
Min marsvinsbebis Polanta går upp i vikt, sakta men säkert, hon äter som en häst o hon är pigg o alert så det ser ljust ut!! Hoppas hon fortsätter så här!
Helt plötsligt har fostermamma Melody gått upp massa i vikt. Återstår att se om det är mat eller bebisar. Skendräktig kanske? Ja, vi får se. Vet att hon blev parad när hon gick med hanen men men… Hon är så duktig med Polanta så hon skulle bli en duktig mamma!!
Nä, lite att fixa innan vovven o jag ska med tåget.
Ha en bra dag alla! (O jag har semester hela nästa vecka!! Yippeee!!! Ska ju få hem en vovve till o måste ju va hemma lite då. Tur det händer en del kul mitt i allt elände..)

Dagen är väl som alla dagar. En värkig sådan. Men det får gå.
Vi har precis varit på loppis i Tidan o handlat för sonen o sonhustrun. Dom har varit där tidigare o sett både ett jättefint teakbord o en fin 50-talslampa.
Hade planerat att åka själva men har fått magsjuka. Så det blev mor o far som åkte.
Tur kanske för vi lyckades pruta ner det ganska bra. Bordet ville dom ha 600 kr för o vi gav 400 kr. Lampan gav vi 220 kr för istället för 275.
Nu är det i vårt garage i väntan på att de ska flytta in i sitt radhus i sommar.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Phuh jag har varit ute och fartat! Åkte ut till Simson och hälsade på och hon drog mig till Kjälles. Som hämd skall jag dra henne med mig när jag blåser HELA min lön där när den kommer ;)
Dom hadde grymt mycket fint där vet jag, och även den Rhododendron som jag vill ha, Scarlet Wonder! :D
Skall nog shoppa bort lite pängar där sen vet jag!
Var trevligt att hälsa på hos Simson, som vanlig blev jag ignorerat av Athos och Julian och uppäten och nedpälsat av Indy :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Det blev ingen vila för mig idag. Dottern kom hem (hon har varit hos min syster) och vi bestämde oss för att åka till Tropikariet i Helsingborg. Dyrt men faktiskt rätt så trevligt.
Vi såg ödlor, spindlar, apor, ormar, lemuer, hajar, rockor m.m. Lemuerna hade bebisar och de var så söta. En gråvingad trumpetarfågel sprang lös inne i gångarna och fick tag i dotterns band till hennes tröja + den knöt upp min ena sko och försökte springa iväg med snöret. En trevlig eftermiddag helt enkelt.
ophelia: Blev det loppis i Onslunda? Det regnade kanske bort.
tuska: Jag säger välkommen även om du kanske inte är ny - men ny att börja skriva. Att ta dagen som den kommer låter normalt när man har AJ AJ.
Bigblomman: Tråkigt med städjobb men ack så nödvändigt ibland. Bra att du känner dig piggare idag men det gör du nog inte efter en städdag.
dreamiz: Vilken tur att det inte hände dig och djuren något. Bilen går trots allt att ersätta (även om det blir dyrt). Lycka till med dina nakenråttor - du får sätta ut bilder sen. Vad skönt att höra att Polanta går upp i vikt. Hoppas att du får en skön semester i nästa vecka.
mongu: Trist att du har en värkig dag. Det var väl "tur" att sonen inte kunde åka till loppisen själva. Tur för plånboken i alla fall =O)
Rita.S: Låter som om du har haft en trevlig dag tillsammans med Simson. Det är så det ska vara.
Nu ska jag hänga tvätt och sedan blir det vila.
Ha en skön kväll.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Jag håller på göra rabarberpaj Paddiz, du är välkommen hit för att smaka sen ;)
Jag med håller på med tvätt. Hadde tänkt tvätta i förmiddag men sen blev det ju att hälsa på Simson i stället. Bättre byte får man kanske leta länge efter, byta bort tvätt med kompis-besök? :)
Jag håller på leta soffbord. Sådan med glasplatta och låda, samt allt som ligger i lådan syns gjennom glasplattan. På engelsk heter det Display Table men jag vet då sjutton vad det heter på svensk så riktig svårt är det att hitta! >.<
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Nu är det slutstädat för idag. Nu ser det inte ut som en tromb har gått igenom lägenheten längre. Jag har faktiskt varit ute med mina katter en stund i solen. Nu ska jag kolla på Stardust, har fått låna filmen av en kompis…
Hoppas alla får en trevlig kväll.

Ja så börjar det gå mot kvällen då.
Paddiz: Jodå det blev loppis.Fyndade lite Lp skivor (samlar ju) ett par böcker och avlagda fotbollar till besökande stora hundar.Det är mycket uppskattat.Gubben hittade en spegel tavla med Kentucky Derby och Galopp hästar på.Så vi var nöjda.
Paddiz ,ni verkar ha haft en mysig eftermiddag.
Nu har sonen åkt hem till sig och vi är själva igen.
Ha en trevlig kväll//Sylvia

God kväll!
Har varit på loppis jag också idag, inhandlade 4 blå jättefina tallrikar i engelskt porslin med jättefint mönster på för 40 kr bl a. Fick lägga mig och sova ett par timmar efter att vi kommit hem, sedan har eftermiddagen och kvällen bara rullat på utan att jag gjort något speciellt.
Det har regnat en hel del idag, skurar. Just nu är himlen alldeles blåsvart. Tycker inte ni att det luktar så härligt när det precis har regnat? Nu blir gräsmattorna gröna igen, just nu är de gula…
Tuska: Välkommen!
Sov gott allihopa!
Pisan
Tack Tack Pisan. Kommer att dyka upp här ibland, jag är mycket inne å " Jamar" på siames i fokus. Det innebär att jag har massor av den rasen kring mina ben
men jag talar inte om hur många…. men har tre ungar nu på 10 veckor som tar upp stor del av min dag.. Skickar med en "gosse bild" Ha det å natti natti på er // Tuska
#12 Har tagit lite kort men de är inte i datorn än. Nakenfisarna är bara såååå underbara!!