OT: Hoppa Twist
E det nån som kommer ihåg hur man gör, jag har bara vaga minnen av detta, men kommer ihåg hur kul det va. Tänkte införa detta bland ungarna här. Jag vet iaf att man ska ha resårband 
Zimba vill ha hjälp 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Oj, det fanns ju olika ramsor man hoppade till. Sen var det olika höjd man ska ha resårbandet/twistbandet.
Men jag kan inte förklara hur man gjorde.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Oi, vi kallar det hoppa strick hemma, man kunne va två stycken som sto i ett resårband så man fick två resårband att hoppa, först hoppa ett, två eller tre hopp med jamsides ben med resårbandet mellan benen, sen hoppa över till det andra, sen hoppa utanför, hoppa i mitten, hoppa saks (att man med ena benet drog resårbandet över det andra) och med olika krumspring med benen. Olikt hur stränga regler man hadde, om man FICK sudda borti med benen alls eller inte, men det va fel att trampa på iaf. Sen hadde man "slöjfan" där det sto 4 stycker i vart sitt hörn, då skulle man hoppa alla sidor, innuti och med "krysset" i slöjfan mellan benen, vissa fuskmedel kunde man använda när resårbandet höjdes till lår, rumpa, midja, under arm, hals eller strak arm o så ;)
Minns dock inte vilka remsor vi sjöng, det var nog inte så många..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.