Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 4624 ggr
Helsdotter
2008-06-14 21:01
0

cristapunktion

är det någon som gjort det? Tagit benmärgsprov? det känns lite oroligt även fast jag ju vet att leukemi ger förhöjda värden på vita och inte för låga som jag har.

Mina b-12 värden var ju bra nu så de vita borde ha varit det med. Nåja, ska göra den här cristapunktionen ( de tar benmärg från höftkammen, måste be attde tar på den som gör minst ont :) den 25:e. Får försöka inte oroa mig innan det behövs s.a.s. Och det är faktiskt lättare nu när jag skrivit ner det här på forumet. Vilken fantastiskk sajd det är, Tack Rita för att du startade upp den :)

Rita-S
2008-06-14 21:16
0

Helsdotter, det var så lite så :) Det är en glädje att skapa en kontaktpunkt för oss, även om det tidvis tar så mycket på att jag inte vet om jag orkar, exempelvis när enkeltindivider kontaktar på PM med orimligheter. Dock anser jag att jag nog släpper lindrigt undan på min sajt, för detta är det långt mellan.

Själv har jag inte tagit nåt benmargsprov, så just den biten kan jag nog inte hjälpa så mycket med, men jag önsker dig lycka till iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mongu
2008-06-14 21:41
0

Det kommer att gå bra med din cristapunktion. Du får bedövning så det ska kännas så lite som möjligt. Ofta beskriver pat. det som ett "tryck" när benmärgen tas. Sen kan man va lite öm efteråt.

Man kan ju se väldigt mycket olika på en sån undersökning. Har din läkare sagt nåt om varför h*n vill att den ska göras? För det är ju inte nån rutinundersökning så du bör ha fått information om varför.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Helsdotter
2008-06-15 09:51
0

Det enda jag hört var attmina vita är låga och att ra-faktorn låg på 7. det var sköterskan som sa det, dr fick jag inte tag på.

mongu
2008-06-15 10:56
0

Värdena hur dom ska ligga det kan jag inte.

Men jag att är du frågande så ring o hör. Dom måste ju svara dig på varför du ska göra undersökningen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!