Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 3311 ggr
blombacka
0

lyrica

Jag har ätit lyrica och alvedon i 3 månader men det känns som effekten har trappats av eller också har jag kommit in i en göraont svacka. Finns det inget bra hälsokost piller som kan hjälpa en lite? Min mage klara inte av starka tabletter.

mongu
0

Vilken läkare har ordinerat dina mediciner? Särskilt Lyrican ska du ha kontakt med din läkare om hur du ska gå tillväga för att ev. ändra doseringen. Det är jätteviktigt.

Så mitt råd till dig är att du kontaktar den som skrivit ut Lyrican för att se över dina mediciner.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

blombacka
0

ja, jag måste nog det, men det är så jobbigt med alla läkarbesök.

mongu
0

Men du har väl varit på ett uppföljande besök hos den läkaren som satte in Lyrican på dig?

Det är en sån medicin så den måste följas upp. Sen brukar man få trappa upp den till en lagom dos.

Då måste du ju fått prata med din läkare.

Även om det är jobbigt med alla läkarbesök så är det nödvändigt. För de här medicinerna är inte nåt man ska hålla på o trixa med själv.

Läkaren har ordinerat o då ska han få veta om det är nåt som inte funkar. Det är bättre att du gör så o kollar istället för att ta hälsokostpiller.

O du ska absolut inte själv mixa mediciner med hälsokost. Det kan va livsfarligt. En del hälsokost förstärker vissa biverkningar så det är farligt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

Där finns ju Fortodol från hälsokosten, MEN, fortodol kan krocka HELT med dina mediciner, så den måste du klarera med läkare innan du börjar testa tilsammans med andra mediciner.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

blombacka
0

Jag har varit på uppföljningsbesök hos min läkare men då mådde jag hur bra som helst. Jag tror att det kan vara vädret som spökar men jag ska ringa min läkare på måndag.

Tack för alla svar!(jag har tagit mig i kragen och blivit medlem i rematikerförbundet, kanska kan man få lite bra tips om hur man ska klara vardagen)

Rita-S
0

Ja det är en bra start, dom kanske kan bjuda på kurser, bad i varmt vatten och annat som kan underlätta din vardag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida