Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 1109 ggr
Bettan49
0

GOD MORGON 12 juni

FörvånadFör en gångs skull vill jag önska er alla en trevlig dag när ni vaknar.

Har varit barnvakt 1 dygn så det känns i hela kroppen. Har så mycket att fixa imorgon. Gömma tvätten! Letade nu över 1 timma efter ena katten den låg i min stryktvätt som jag nonchalerar totalt. Stryka är inte något jag palla med just nu.

Hoppas ni alla andra får en någorlunda smärtfriare dag.

Håller tummarna för dremeaz marsvinsungar. Kram till dig.

Nu gör jag väl en sängrunda och läser en stund

Kul óch se hur er dag har varit när jag vaknarSkrattande

Faxlin
0

Jag önskar också alla en god morgon när ni vaknar. Jag lär inte sova i natt. Men ser verkligen fram emot att höra att ni andra fått lite sömn i alla fall.

Hoppas era dagar blir riktigt bra.
Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Tassy]
0

god "morgon"!

smög upp för ett litet nattmål och vad får jag se? jo en stor räv står utanför huset! efter ett tag smyger den iväg in i en liten skogsdunge och försvinner. mycket mäktigt. den var mycket mörk och ståtlig. nu ska jag sussa vidare, ska till sjukgymnasten för första gången sen jag fick min fibrodiagnos kl 9, så jag hoppas att jag inte gäspar ihjäl henne Skrattande

dreamiz
0

Ena marsvinsungen, Posan, har tyvärr vandrat vidare till regnbågsbron… Hon är nu tillsammans med mamma igen.
Polanta är pigg o matfrisk o jag hoppas verkligen hon fortsätter så! Nån måste få klara sig. Har ju redan mist mamma o två ungar (ena dödfödd o så Posan idag…) Polanta måste klara sig!!

Så ingen bra början på min dag…

eja-53
0

God morgon!

Jo denna morgon är väl ganska okej.Har redan varit nere i tvättstugan.Solen skiner och dottern går ut nian idag!

Kram på er alla! Eja

mongu
0

Godmorgon!

Vad dagen har med sig får jag se. Var uppe vid 04 som vanligt. Det är helt omöjligt att sova en hel natt. Börjar bli rejält trött på detta.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

linasvovvar
0

#3 Dreamiz jag gråter med dig ! Kramar i mångfalld

Godmorgon.

Jag ska på skolavslutning idag, fniss det va inte igår. Så får vi se hur dagen utvecklas, jag hoppas på ikea !!!

Ha en underbar dag….jag borde nog lägga på ett kol, jag sitter i jamas och ska duscha klämig sminka mig osv osv ska va vid skolan om ½ timme…..

Konstigabaralillajag
0

#3 Lider också med dig!

Idag är en ganska ok dag. Har huvudvärk och skulle behöva städa lite eftersom vi ska ha fest på lördag :) Ska försöka få tag på min läkare på smärtkliniken oc höra hur de vill att jag gör med medicinen. Jag har en förlamande trötthet, somnar om jag sätter mig och är allmänt slö och orkeslös. De trodde att det var medicinerna och tyckte att jag skulle sluta men jag ville försöka ett tag till eftersom jag grävt ner mig i en depression inför fk beslut. Men jag tror inte att denna medicinen kommer att hjälpa för tröttheten borde gått över nu… Äter Tiparol Retard…

Paddiz
0

Godmorgon

Här i Klippan (Skåne) vräker regnet ner och det är såååååå härligt. Kanske inte för mina kids som är på vandring med skolan. Nåja, jag sa att de fick stanna hemma men de ville absolut ut då det var så fint väder.

Jag har en migrän som kryper sig sakta fram och det blir väl att ta till sängen efter att de dagliga sysslorna är fixade. Det som är kvar är att rensa kisselådor och bädda sängen.

Måste berätta för er att jag fick min födelsedagspresent fem dagar för tidigt. Ni tror nog inte jag är klok när jag nu berättar att jag fått en Brachypelma Boehmei och hon ska heta Vimse. Det är alltså en fågelspindel som jag har fått och hon står på mitt skrivbord mellan skrivaren och dataskärmen. Hon är så vacker.

Jag har alltid varit rädd för spindlar men efter att sonen köpte sin första så har jag upptäckt att om de sitter i ett terrarium så är de faktiskt inte farliga. Spindlarna i källaren är fortfarande otäcka och kommer alltid att vara det.

Till sist vill jag önska er alla en trevlig dag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Sidentassen
0

GOdmorgon godmorgon från , just nu, soliga Ramnäs. Det är kallt ute och mest moln tror jag men ibland tittar solen frma ändå.

Vi har fått 6 mm regn på ett dygn, vilket är alldeles för lite, men idag hoppas jag ändå på uppehåll för vår goa grannes pojke tar studenten och det ska bli långbord i det gröna där. Dom var nyss och hämtade ett av våra trädgårdsbord som går att göra riktigt långt.

Jag har nu intagit frukost och suttit vid datorn för att låta medicinen börja verka så jag klarar av att ta mig upp på övervåningen igen.

Dagen för mig ser ut som de flesta andra dagarna, kattvård, husvård + ett bad av Byske(perserkatt) som verkligen är en riktig skitgris ! Får väl se om orken räcker till ett fotografi av henne sedan, ja jag skulle ju behöva ett till hemsidan, hon finns ju fortfarande inte ens omnämnd där.

#3 så råkigt för dig, hoppas den lilla klarar sig iaf.

#8 FYYYYYYY för en spindel, jag klarar det mesta , men sååå stora spindlar NEJ ! När vi är på våra besök i Indien träffar vi ju ofta på spindlar i många olika modeller och storlekar, både farliga och ofarliga. Hemma i huset har vi alltid en sprayflaska med medel att spryta på för säkerhets skull, lite här och lite där står dom. USCK och FY säjer jag bara, sååå otäckt  !!!!

Jag önskar er alla en riktigt skön dag iallafall

Hälsar Lotta

mongu
0

Oj, den presenten skulle jag inte vilja ha. Är inte rädd för spindlar men ser heller inte nån skönhet i dom.

Det är allt tur vi är olika.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Zuzzi
0

Ha en fortsatt bra dag får väl jag säga då :-)

Jag jobbar å sliter för fullt, he he ja ja ska låta om det iaf. Snart dags för friskvård och träna :-)

dreamiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6,7,9 Tack. Ja här håller vi alla tummar, tår o tassar för att Polanta ska klara sig. Hon är ett riktigt matvrak o är så rund o go om magen så hon har ju goda chanser i varje fall. Hoppas hoppas!!

[Tassy]
0

#12 stackars stackars dig, vilken otur :( håller tummarna för lilla Polanta med dom söta öronen Skrattande

Faxlin
0

Tyvärr är det svårt att få så små marsvinsungar att överleva utan mamma. Men jag håller tummarna för att det fungerar och du får behålla lilla Polanta. Skickar flera tröste kramar för dina tunga förluster.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

dreamiz
0

#13, 14 Tack! Ja, det är ju svårt att få dom att klara sig. Posan var ju dessutom dålig redan vid födseln fast hon verkade repa sig sen för att sen bli sämre igen.
Polanta är 9 dgr nu o hur pigg som helst, äter som en häst o har börjat gå upp i vikt. Faran är ju inte över men hon har i varje fall goda chanser så jag hoppas!
Jag vet inte om jag klarar av att mista henne också… Inte nu när mamma är död…