Äntligen en störtskur
Nu kom den störskuren vi väntat på i flera dagar. Den var över på en en kvart. Men hoppas att det fortsätter regna. Vi har inte fått en droppe regn på en månad här i götet.
Allt som är sönderbränt av solen måste få sig en "kixk" att fortsätta blomma samt gräset måste bli grönt igen.
Eftersom jag inte kan dansa så gjorde jag ingen regndans men det måste ha varit någon som gjort det någon annanstans.
Tack för det.

Här har det regant i två dagar. SÅ ni kan få mitt regn om ni vill. Blommorna ute börjar se riktigt snygga ut igen och de mår suveränt. Gräsmattan knastrar inte längre. Men jag håller på att blir skrumpen av regent.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Lite regn här igår fm men inget mer sen o det var långt ifrån tillräckligt. Behövs mer!!

Det har varit minimalt med regn. Det lilla som kom igår var bara en halv droppe i havet.
Det är kruttorrt så här behöver komma rejält med stilla välgörande regn.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Ja den skuren som kom inatt var inte mycket att hurra för.
Vi måste få regn allt vissnar träd och gräs. Till midsommar har vi säkert bruna gräsmattor att dansa på(inte jag) samt gula björkar.
Vem var det nu som kunde dansa regndansen?

#4: Jag vet inte vem som kunde det. Men den som gjorde det fixade regn här i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vi behöver också lite vatten här nu, så trist med allt det gula.