Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1306 ggr
Zimba
0

OT: Vovvar, bilar & Värme

Fattar inte att folk kan låta sina vovvar sitta i bilen i denna värmen, medan dom e ex inne o handlar, visst rutorna e lite nere, men va tusan hjälper det. Åk hem med vovven istället, så slipper dom lida. Man behöver väl bara gå till sig själv o vet hur det känns att va vrål varm o törstig.

Nä lova mig att ni inte gör så med era vovvar.

Zimba e djurvän

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Tassy]
0

jag lovar, jag har varken bil eller vovve Oskyldig

näe men skämt och sido, jag skulle aldrig göra något sådant mot mina djur!

Faxlin
0

ca 25 minuter tar det innan vovven dött av att dess inälvor kokar sönder och hunden dör av värmeslag. Så nej, här lämnas inga djur i bilen. Och jag tvekar inte att slå sönder bilrutor med stackars djur och barn instängda heller.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Zimba
0

Åsa: Håller med dig, utan tvekan slår jag oxå sönder rutan om det skulle va så, annars får väl polisen komma.

//Baloo forever

Faxlin
0

Zimba, polisen slår inte sönder rutorna de avvaktar tills ägaren kommer. Har varit med omdetta då jag ringde. De sade att de kommer, men det är deras skyldighet att förhindra att jag slår sönder bilden för hundens skull. Så jag slog sönder den innan de kom. Dyrt som fan vart det. Men det är värt det. Enligt nya lagen ska man dock kunna klara sig från att ersätta skadorna om man har ett oberoende vittne innan man slår sönder bilen.

Audiatur et altera pars

dreamiz
0

Man borde ju verkligen få slå sönder en ruta om ett djur är i fara!
Hörde om en hund de hittat nyligen som dött av värmeslag i en bil…

abbis
0

Läste en insändare i NA häromdagen då en hundägare var skitförbannad på en person som satt en lapp på rutan om att dom var oansvariga som lämnat hunden kvar i bilen. Dom hade minsann både haft aircondition igång så bilen var ordentligt utkyld när dom parkerade mitt i solen samt att dom minsann hade haft rutorna lite nervevade .Dom tyckte personen skulle ha varit kvar på platsen så att dom fick skälla ut fanskapet då dom minsann inte lämnat bilen mer än 6 minuter..Dom hade klockat tiden t.o.m….jo jo

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Tassy]
0

#6 men herre gud, ibland blir man ju mörkrädd :S

Faxlin
0

#6: Synd det inte var jag. Jag hade stått kvar jag. Och inte satt lapp :-)

Audiatur et altera pars

[Tassy]
0

#8 hihi, jag skulle vilja ha sett det hela :P du verkar inte vara en sån som bangar i första taget om någon trapmar på dig :D

Bettan49
0

Detta fruktansvärda hundägare (utan hjärna) gör mot sina djur.

De skulle få förbud att inneha djur över huvud taget. Man blir så ledsen när man ser det. Samt när man läste då häromdagen om den hunden som blev kokt i en bil.

Zimba
0

Jag har sagt det förrut men säger det igen, KÖRKORT för att få ha djur. Blir så förbannad på dom som låter sina djur va kvar i bilen, fan jag skulle vilja låta den el dom personerna sitta i en stekhet bil så skulle dom få veta hur det känns.  Å se om dom tycker det e så jävla kul o skönt att sitta där. MORR.

Här tar Polisen sig in i bilar för att få ut djuren. O jag skulle oxå göra det, kosta vad det kosta vill.

//Baloo forever

Zimba
0

Bör tillägga att jag tar bara med mig vovven i bilen om vi ska på nåt speciellt, behöver jag handla sen, då åker jag hem med han först, det får ta den tiden o omvägen än att låta han sitta kvar i bilen. Har t.o.m köpt en extra fläkt som man kopplar till cigguttaget i bilen som bara e till han, den sitter vid gallret o fläktar på han, 149:- o helt klart värt det.

//Baloo forever

Faxlin
0

#9: Rätt många som kan trampa på mig faktiskt. Men inte på djur och barn för då blir jag vansinnig.

Jag kan meddela att vi har tagit med oss vovvarna när vi åkt till Ullared för att handla en hel dag. Då har vi husvagnen på High Chaparral så att vara kvar i husvagnen är inget bra val.
Så då följde alltid hundarna med till Ullared när vi handlade där. Kan kanske berätta innan ni får slag att de satt inte i bilen utan var i skuggan på en filt med vatten och delade glass med husse medans jag och barnen handlade :-)

Audiatur et altera pars

Misimurf
0

#12 en sån fläkt hade jag till Elvira i min förra bil för i den hade jag ingen ac.. Jag skulle aldrig komma på tanken att lämna Elvira i bilen en varm dag och skulle jag se en hund i en bil en jätte varm dag skulle jag inte tveka att göra något för att få ut den

Zimba
0

Det e sååååå jävla tråkigt att behöva göra sånna här trådar, men för mig e det nödvändigt. jag hoppas att nån lär sig av det. Nu menar jag inte att ni låter dom sitta i bilen, ja ni fattar vad jag menar, eller hur. Trist bara att behöva påpeka o påminna om sånt här.

//Baloo forever

Mojjan73
0

Min hund får aldrig sitta i bilen den här årstiden. Men det konstiga är att varje år händer det ändå "olyckor" där folk bara lämnar hunden i bilen. Och barn med för den delen.. fattar inte riktigt hur folk tänker ibland. Det är ju varmt i bilen bara man åker, om man nu inte har ac… hur blir det inte då när man stannar oasett om man står i skuggan? Hm…. blir upprörd bara jag tänker på det.

dreamiz
0

#12 Hurdan är den fläkten? Var får man tag i såna?

Jag tar inte med hunden o lämnar i bilen heller. Men ibland kan man ju behöva åka nånstans då hunden ska med.. Men jag lämnar honom inte!!

abbis
0

Om man nu har hunden med kan man inte knyta den i i skuggan vid nått träd och ta med vatten eller är man rädd att folk ska stjäla den då?

Det va väl någon bebis som dog för inte så länge sen när pappan lämnat kvar den i bilen..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Zimba
0

dreamiz: Fläkten köpte jag på B_L T____ma ( hoppas du fattar, men vill inte göra reklam. Dom har en hemsida, men ta den för 149:- , visst den väsnas men det fläktar bra, 2 olika lägen, antingen still el så att det vrider sig, även 2 olika hastigheter.

abbi.s : Det e alldeles för många hundar som stjäls när dom står bundna utanför en affär. Jag lämnar ALDRIG min, utan tar med nån som kan passa han. Men man kan lämna den hemma.

Har sett att fler o fler butiker har hundparkeringar med vatten.

//Baloo forever

dreamiz
0

#19 Tack! Ska kolla!!

Simson
0

En till hundägare…länkGråter

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

mongu
0

Jag blir så ledsen över att behöva läsa sånt här. Fattar inte folk att det är levande djur o inte några leksaker?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Zimba
0

mongu: Nä hade folk fattat allt så hade vi haft en bra värld utan krig o annat elände, men visst blir man förbannad.

//Baloo forever

mongu
0

Helt rätt. Då hade det varit mycket bättre med det mesta.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!