Varma fötter
Jag besväras ganska mycket av mina fötter nu på sommaren. De blir kokheta och jag lider av det dag som natt men värst är väl natten då jag inte klarar av att sova pga det. Sover i omgångar, måste gå upp varje natt och spola iskallt vatten på dem, sen kan jag sova tills de "tinat" upp igen…
Stundvis kan det sticka rejält i dem också…
Fler som har det såhär? Vet inte ens om dett har med fibron att göra…

Har du testat o smörja fötterna? Tänker då på nåt som har menthol i sig. Det är ju svalkande.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
jag har raka motsatsen, iskalla fötter. Ofta är de så kalla att de är missfärgade, typ blå-lila
samma sak med fingrarna. Så fort det kommer kallt på så blir de vita. Har fått veta att det visst är en speciell sjukdom, raynards tror jag det hette?

Usch det låter jobbigt. Kolla på apoteket el deras hemsida, har för mig att det finns nåt kylbalsam där. Sen finns det på Y Ro…er ( ursäkta att jag gör lite reklam) en svalkande kräm med lavendel´, minns inte namnet. Men kolla deras hemsida oxå. Kylklampar på fötterna kanske???? Ta inte illa upp, det var bara en idè, istället för att springa upp o spola av dom.
Lycka till.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Jag har alltid det problemet när jag ska sova. Min dotter har svår barnreumatism och har också det problemet - när hon lägger sig alltså. På dagen är de liksom kallsvettiga, inte känns det så inspirerande direkt.
Det är bara att gilla läget - jag tänker positivt - jösses vad bra blodcirkulation jag har…hihihi
Varken läker eller försvinner men ett annat förhållningssätt tills saker och ting kan ibland hjälpa.

För kalla fötter har jag ett tips. Använd sidensockar på fötterna på natten. Det rådet fick jag av en vän.
O jag lovar mig har det hjälpt. Min så iskalla högerfot var varm av sidensockar.
Köpte mina Sidens…a via nätet.
Den fotlotion jag har använt när fötterna varit så varma. Innan jag fick denna iskalla fot. Är från Bodys..p. Dom har en hel serie fotvårdsprodukter som är härliga.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

#2 Raynauds syndrom heter det. Jag har också det och det är jätte jobbigt. Blir man lite kall så domnar hela foten bort och blir kritvit. Samma är det med händerna. Får dessutom fruktansvärd värk när händerna/fötterna börjar tina upp.
Nu när det varit så varmt ute har jag istället haft problem med att fötterna svullnar och att det sticker/pirrar i dom. Känns ungefär som när foten domnat bort och börjar vakna igen.