Äntligen pratat med FK!
Senaste veckan har jag ju tjatat härinne om mina försök att få kontakt med min handläggare på FK - idag har jag äntligen lyckats!
Så nu vet jag lite mer vad jag har att rätta mig efter framöver. För det första ska jag få en ny handläggare igen (har haft nuvarande i 2 månader).
När det gäller de nya reglerna så har jag i princip 2 alternativ:
1) Försöka få fortsatt sjukskrivning med sjukpenning 50% eller 25% året ut. Därefter måste jag jobba heltid eller sluta på jobbet. Det innebär alltså bli arbetslös och ha gjort allt jobb senaste 5 åren helt i onödan eftersom jag då inte kommer kunna färdigställa projektet jag arbetar med.
2) Ansöka själv om tidsbegränsad sjukersättning på 25% innan 30/6. Medicinskt underlag från läkare ska då också vara inne innan dess, vilket är ett mycket stort problem. Min bra läkare på VC är inte kvar så nu ska jag gå till en ny läkare IGEN och henne har jag fått tid hos 30/6. Finns ingen möjlighet att få komma tidigare enligt VC. Underlaget kan kompletteras i efterhand och FK-personen skulle anteckna att det ev. skulle bli så för min del.
Jag tänker försöka mig på alternativ 2 i första hand, men det är ju inte särskilt troligt att det beviljas :(
Hoppas jag vinner på Triss eller att min man snart får ett mycket välbetalt fast jobb!