Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1430 ggr
Rita-S
0

God morgon 31 Maj

I dag går mina tankar till Dreamiz och Lina.

Och jag tänker inte göra särskilt mycket i dag heller :)
Jag funderade på en fika i hudik i dag, Simson, vad tycks? :) Jag måste på apoteket nämligen… :)

Annars skall jag ta det lugnt och typ mysa.Lite tvätt får jag nog tid med ändå.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linasvovvar
0

Godmorgon….ja Fritz åker ju idag så det är är lite sorg. Sen ska jag försöka hinna till höör, gubben min cycklar Ringsjön runt 12.3 mil, det hade jag aldrig fixat, ska försöka hinna dit och se målgången !

Sen i em kommer svämor och svärfar vi ska grilla, sen tänkte jag släppa Ramona och Lipton på bete ! 

Ha en underbar lördag

Tack Rita för dina tankarSkrattande

rockyboy
0

Godmorgon!Jag ska tvätta fönster och vara ute med min hund Tia.Men det blir inga långpromenader med henne på dagen,då det blir för varmt för henne.Ha en bra dag!

Simson
0

Det hade varit urkul att fika idag. Två bönor har öppnat sin uteservering och de har ekologiskt kaffe från Söderhamn och även ekologisk (?) glass. Provsmakade igår. Mumma! Hoppas utesäsongen blir lång så vi hinner med en fika där!!

Tyvärr har jag date med toastolen idag. Fel dag i månaden och jag störtblöder. Tappar så mycket blod och blir yr och matt. Vågar mig inte hemifrån idag. Ledsen

Min farbror har åkt in på sjukan igen. Stroke igen. Ledsen

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

Vi hinner nog med en fika där under sommarn skulle jag tro ;)

Det var ingen förlust att inte gå ut i hudik i dag tror jag. Jag flydde hem efter en timme. En hel del folk ja, det kan jag normalt ta, men det va många som hadde actioner i hudik i dag, många som tyckte man skulle hjälpa dom nödstälda i afrika, och sjöng, dansade och solgte lotter. Inte förens man hadde lyckats övertyga en om att "NEJ jag HAR inga pängar att lägga på lotter i dag för tusan" så var det två andra i kön redo att kasta sig över en

Men tur i dag hadde man litegrann av med, jag fick en parkeringsbiljätt av en som skulle åka hem och som hadde betalat för en och en halv timme för länge på parkeringen så jag fick gratis parkering i dag :) Trevlig dam! :D

Jag åkte på överskottsbolaget i dag med, och fick tag på fästivaltelt med telt för 2 personer samt två pallar och sammenslagbart bord :) Underbart nu kan jag och gubben campa!! :D
Fast jag vill nog ha uppblåsbar luftmadrass med samt en resegrill så kan man campa bekvämt med! :D

Men jag ser fram mot några campingrunder. Det lär ju inte bli långt. Typ åka ut i skogen med telt, mat för et dygn och så. Mina katter skal nog klara sig över natten ensamma, så länge vi inte åker typ jättetidlig lördag och kommer jättesent söndag. Så blir det nog inte. vi åker nog utpå eftermiddagen, och sen kommer vi nog tilbaks förmiddagen efter så det går bra. Men längre enn som så vill jag inte mina kissemisser skal va ensamma utan tillsyn. någon weekendcamping blir det inte! Dessutom måste jag ta hänsyn till min rygg med!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Simson
0

Lördag efter löning går jag aldrig på "stan". Speciellt inte med så bra väder som det är idag. Även om det är en liten stad jag bor i numera.

Har fått fly in från balkongen då svalor och alla andra småfåglar leker kamikazepiloter idag. Hopplöst!! Vad kan man sätta på balkongen förutom gamla cd-skivor? Så fåglarna inte landar här hos oss…

dreamiz
0

Tack för tanken Rita!!

Jag måste väl ta itu med att stöda ur Pos bur…
Så har jag lite fler burar att städa.

Var nere på stan lite snabbt förut, det är Jubeldagar nu tors-lör men inget som intresserade mig o det var för varmt så jag var bara inne i en affär o köpte lite saker till djuren.

Ha en bra dag o helg alla!

Simson
0

Beklagar sorgen Dreamiz! Det är svårt när en pälskling går bort. Att också städa bort måste kännas än värre! Kram på dig!

Rita-S
0

*gäspa* Jag sov på soffan några timmar nu. Kändes skönt att sova lite!

[Tassy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

goddagens! här packas det inför stockholmsresa och gerbilutställning :D med hem följer en liten söt mamma med ungar också, ska vara bebisvakt :D skickar med en bild på sötnötterna som ska ställas ut :D

dreamiz
0

#7 Ja nu är buren städad o bortplockad. Fy vad tomt det är… Men snart ska en annan flytta in där så då kommer den ju tillbaka. Men liten Po kommer ju aldrig tillbaka - mer än i tanken. Fast vem vet, han kanske hälsar på nån gång?

#9 Söta gerbisar!!! Lycka till!

Rita-S
0

Jag tror nog även djur kan stanna och vakta den dom älskar, dreamiz :) Kram till dig!

Simson
0

Jag "vet" att Simson är med å vakar över oss…

Simson
0

Sitter just med ett glas med kvällschoklad. Julian hoppar upp på skrivbordet, stoppar ner tassen i chokladen och ruskar av den över skrivbordet. Chokladdrickastänk över tangentbord, skärm, papper och mig. Inte smart…

Visst är det roligt med små katter men ibland klarar de av lite för mycket på egen hand…

Bigblomman
0

Har varit ute i solen/skuggan med mina katter i stort sett hela dagen och är nu klar med tvätten (5 maskiner)!!!

Har mycket mer ont i kroppen varje månad när jag har mens. Är det fler fibrosar som har extra ont då?

Rita-S
0

ja det tror jag är rätt många som har.. fast det är det ju många friska som har med faktisk..

Sool
0

#9 Å, vilka sötnosar! För många år sedan hade jag gerbiler - jättetrevliga husdjur! Lycka till på utställningen! Jag hoppas på bilder därifrån… Flört

dreamiz
0

#11, 12 Jag vet att jag har haft besök många gånger av älskade djur som gått vidare så det vore trevligt om liten Po kom på besök också.

Rita-S
0

Jag tror han gör det :)

[Tassy]
0

åh, nu är vi hemma igen :) de fick fin kritik men tycärr var konkurransen för hård denna gång, men skoj hade vi! :D supervackra vinnare också var det!