Trevlig helg
Tack samma Misimurf! Själv tänker inte jag göra så mycket denna hälgen. Funderade på att springa över plänen i dag med så gräset inte blir så långt, me vi får se.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Hoppas att du får en bra helg även om du jobbar.
Här hålelr vi på och ska fixa i ordning gillestuga i källaren. Så helgen blir allt annat än lugn. Men det ska bli så skönt att få den klar. Tänk att kunna rymma ner i källaren när det blir för vamt. Okej det gör jag nu med eftersom jag hsar datorn där. Men det blir annat med gillestugan. Med soffa, tv, bar och ja hela kittet liksom.
Vi har sagt att den ska vara klar senast den 27 juni. För då får vi hem en hörnsoffa och lite saker dit. Så det är bråttom nu. Hela rummet var bara som en betongbunker, med ett fult vitt tak. Dock hinenr vi inte fixa taket innan den 27:e eftersom vi vill vänta tills efter semestern med att köpa det för att då får gubben bättre rabbatt genom sitt jobb :-)
Liite snål måste man vara. Det är inte direkt billigt att fixa detta ändå liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag blir riktigt avundsjuk på dig Åsa, jag vill också ha en gillestuga i källaren. Just nu är det bara ett tråkigt rum med målade betongväggar men det är iaf möblerat för min kompis bor där.

#3_ Ja det har hänt en del i gillestugan i helgen. Och mer ska det förhoppningsvis bli under veckan med :-)
Det får bli lite då och då någon timme här och där under veckan så får man köra hårt på helgerna istället.
Men sambon har i alla fall reglat upp på tre av väggarna och det är ips skivor satt på ena väggen och den färdig laserade bröstpanelen sitter också uppe på den väggen. Så nu har vi påbörjat på vägg nummer två, där är skivor och panel satt på halva väggen. Just där hade vi rör som byggdes in i en låda och lite bök. Så det tog lite längre tid. Men det kan nog bli bra det här. Du fr komma och njuta av min gillestuga sedan när den är klar tills du får i ordning din :-)
Audiatur et altera pars

Ja jag får väl göra det ;) Hur gör ni med golvet? För det går väl inte att lägga vad som helst på ett källargolv. (det låg en plastmatta i ett av de små rummen i källaren när jag köpte huset och den hade börjat mögla på undersidan)

Vi ska lägga in en fuktstopps matta som man har under laminatgolv på just källar utrymmen.
Så det blir den fuktstopps mattan och sedan en mjukmatta som man har för att det ska bli rätt på något sätt :-)
Sedan ett laminatgolv. Vi har inrett flera av rummen i källaren redan och där har vi redan laminatgolv. Gör man bara rätt under så funkar det hur bra som helst.
Audiatur et altera pars