Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 1150 ggr
fridelfina
0

Måste fråga er om fötter

Sitter och läser lite bland era inlägg och inser att flera pratar om onda fötter. Nu är det så att jag i ungefär tre år haft mer eller mindre konstant ont i fötterna, och förutom att jag länge haft ont i rygg, nacke så börjar jag även få ont i ena handen. Mest ont gör det när jag sovit, för på morgnarna är det som om jag skulle ha boxats i sömnen. Det släpper lite efter en stund när jag börjat röra på mig.

För någon månad sen så slog mig tanken att jag kanske har fibromyalgi, och nu när jag läser om onda fötter så undrar jag: Hur vet man att man har fibro? Hur har det yttrat sig för er här på forumet?

Rita-S
0

Det är en svår fråga att svara på, för fibro artar sig olika från person till person! Men du kan börja med att kika på artiklerna "hur vet jag" del ett og del två som du hittar under artikelfliken till höger, under "fibromyalgi" gruppen :)

Sen kanske du hittar mer som lyder bekant?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

fridelfina
0

Mmm, kollade på dem efter att jag skrev inlägget och det finns mycket som stämmer, mer än jag egentligen vill. Dock har jag inte jätte ont hela tiden utan det är mer så att jag aldrig är smärtfri, och det molar nånstans hela tiden. Humöret svänger, synen påverkad…

För 10 år sedan PMS, för 3-4 år sedan ålderssynt, för 2 år sedan klimakteriet…är dock bara 43 idag…hm, fibro kanske är en mer korrekt diagnos?

Rita-S
0

kan va ja, att du har lindrig fibro. har du talat med din läkare om det? Och har du kollat dig för artros med?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida.