Hej
Jag har flera års erfarenhet av TFT-tankefält terapi. Det är en extremt effektiv smärt- och drogfri metod som jag hjälpt massor av människor med. Jag har haft framgång med det mesta jag provat att behandla, från långvariga smärtor, sorg, stress, ångest, fobier, dyslexi, olycklig kärlek, diverse sjukdomar. Metoden är, tvärt om mot vad som är vanligt i konventionell psykologi, mycket effektiv vid tydliga trauman som tex våldtäckt, incest, krigstrauman, misshandel etc. Den fungarar naturligtvis inte alltid på allting, men den fungerar oftast på det mesta.
Jag har inte haft förmånen att få behandla många personer med fibromyalgi och skulle vara glad om jag fick chansen att ge några provbehandlingar till människor som finns i Stockholm som boendes eller på regelbundna besök. Det är ofta stor positiv effekt redan inom en behandlingstimme, men ibland tar det uppåt fem behandlingstimmar innan man märker en tydlig förbätttring.
Välkommen med frågor och intresseanmälan för dessa provbehandlingar.
/Lasse Andersson, Tankefält Coach

Var finns att läsa om den här metoden? Det är kanske inte så att man bara vill ställa upp om man inte kunnat läsa om det innan.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

gå in och googla på ingers hus, så kan du läsa om vad det är för en metod, jag har för mig att dom även gjorde en intevju med henne på alternativ behandlingar i fokus, för ett tag sedan.

Om ni kan få tag på Tidningen Hälsa #5 från 2006 så finns det en artikel där. Annars kan jag beskriva lite och lägga in några brev från personer som testat (ännu inget brev om fibromyalgi) Säg till vad ni önskar. =)

Lite förenklat går det till så att jag ställer frågor för att få fokuset rätt in i hjärtat av problemet samtidigt som jag knackar lätt på några meridianpunkter. Hittas rätt punkt samtidigt som fokuset är korrekt försvinner det delproblemet som satt där. När alla delproblem är borta så upphör även problemen. För de som är bekant med andra metoder kan man se det som om TFT är att kombinera en variant av en yogametod som heter pratyahara och en variant av akupressur.

Finns det nån forskning gjord på att den här metoden verkligen funkar? Menar då inte patientbrev utan mer vetenskapligt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Tyvärr. Hade jag haft 2-3 miljoner över så hade jag genomfört finansierat en studie själv!

Jag har inte kollat in sidan så noga, men det lilla jag såg var helt ok. =)