Godmorgon 27 maj -08
Gäsp…har precis lyckats ta mig ur sängen, har en kass dag idag, mådde bra i morse när Hugo väckte mig och va kissig kl 5 och jag va ute med honom underbart väder, lika bra att släppa ut dom andra vovvarna och hästarna också, gick och la mig igen och det skulle jag tydligen inte ha gjort…säger bara AJ
Och jag som har storstädning och tvättning på listan att göra idag, borde handla också och åka till en kompis och betala henne för parningen.
Ps någon som letar vovve ????? Har ni sett något sötare ?

Godmorgon
Så helt underbart söt han är.
Idag ska jag tvätta men i övrigt bara ta det lugnt. Blir sol här hos oss idag och det känns skönt. Tycker inte om när regnet öser ner.
Ha en skön dag.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Ååå trött är bara förnamnet i dag.. klarar knappast hålla mig vaken och får sitta o nypa mig själv för inte att somna på stolen här jag sitter på jobbet. Har en mistanke det kan va pollen med, så jag tog en tablett, den borde i så fall värka snart. Jag har hockeybag'ar under ögonen och ser alment risig ut i dag så även mina kollegor frågar vad som är på tok, och jag har ju faktisk sovit mer enn 5 timmar varje natt sen lördag ju
6-7 timmar blev det kanske i natt. Inte SÅ illa?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
god morgon… Har varit hos läkare nu, han konstaterade att jag verkligen har fibro, det var ingen snack om saken. Det är väldigt tungt nu. Ska på lab när strejken är över för att utesluta annat, men han var tvärsäker på att det var fibro.
men nu får jag i alla fall hjälp snart av sjukgymnast.

#3 Tassy, va jobbigt, men ibland kan det även vara skönt att få en diagnos !
I början när jag fick min diagnos så gick jag flitigt på akupunktur hos min sjukgymnast, är det något du har provat? annars kan jag varmt rekomendera det !
Styrke kramar till dig
God förmiddag!
Idag är det jobb och åter jobb som gäller för min del. Och så köravslutning ikväll :)
#3 Förstår att det är tungt. Hoppas du får den hjälp du behöver nu när du i alla fall fått diagnosen.
God förmiddag alles!
Snart dags för lunch nu, å sedan får jag väl jobba lite på eftermiddagen igen :-)
Idag känns livet pest faktiskt… Har varit hos vetten med marsvinet Po igen. Han kastrerades för tre veckor sen, fick infektion, jag matade o medicinerade o höll på o det gav utdelning. I helgen har han ätit själv o varit så pigg o alert. Men igår kväll fick han kramper o sen har han varit slö o apatiskt o slapp o ostadig. Vetten sa att de har nån bakterie som kan ge problem om de är sjuka på annat sätt o denna bakterie sätter sig på nervsystemet. Han får ett par dar på sig (med medicin, mat, vätska osv) men blir han inte bättre…
Min älskade lille Po. Jag ville ju bara han skulle få ett bättre liv. Kastrerades pga han var aggressiv mot andra hanar o som kastrerad skulle han kunna bo med honor. Ett liv ensam kan lätt ta död på ett marsvin. O så går det så här. Jag känner mig så fruktansvärt skyldig…
Ok, än är hoppet inte ute men vetten gav honom inte mycket hopp men ville ändå ge honom en sista chans. Livet är orättvist ibland. Min lille Po…
Linasvovvar: vad är det för vovve? Jag letar vovve men en liten variant *ler* Eller letar o letar men jag vill ha en vovve till, när rätt dyker upp. *ler*
jag lovar dreamiz, det där är nog ingen jätte!
Visst är det en av moa's Lina? Hon är ju liten :D

#8 Japp Moa är en liten skit hon väger ca 4 -5 kg vilket jag tippar på att Hugo som är kvar också kommer att hamna på !
Skit håller jag inte med om men liten är hon! :D

God natt!
Har haft en riktig skitdag med megaont. Jag ger upp och lägger mig nu.
Pisan
Har en phalene nu o han väger drygt 3 kg fast han är lite för tunn just nu. Han är så himla go o skulle säkert uppskatta en liten kompis.
Har precis matat lille Po. Ser inte ljust ut för honom. Min underbara lille gris…
#12 vad tråkigt med lille Po :( Läste om honom i någon annan tråd där du skrivit om hans hälsa. Håller tummarna för att han ska bli bättre.

#14 Jag vet inte om j r terrier är det bästa valet för mig. Har ett gäng smådjur här hemma så kan inte ha en hund som vill jaga. En del går ju att lära för all del, har ju haft en borzoi som funkade jättebra med kaninerna.
Men sen är det också det att jag inte kan ta hem en hund förrän när jag får semester o det är inte förrän i augusti.