Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3201 ggr
ciina
0

fortodol

Har ätit många olika mediciner men mår oftast inte så bra av dessa, har förutom fibromyalgin även en tarmsjukdom och ofta magsår,men har nu läst om en produkt som heter fortodol (naturläkemedel)som ska vara bra vid värk och skonsam mot magen.Är det någon som har erfarenhet av den?

Kavitha
0

Har ingen erfarenhet av fortodol, men jag kan rekommendera att äta B12-tabletter mot tarmen.
Jag har själv IBS/Colon Irritable och att äta B12-tabletter har hjälpt mig mycket. Detta har gjort att jag tål värktabletter lite bättre.
Vet ju inte vad för tarmsjukdom du har, men B12 är bra vid tarmsjukdomar.

Hur fungerar fortodol?
Har som sagt inte hört talas om den, men om den kan hjälpa mot värk är det ju värt att prova den tänkte jag.

ciina
0

Jag har en tarmsjukdom som heter collagen colit, så tack för tipset, jag är vegetarian så det är inte otänkbart att jag har brist på b12.

Jag har läst en del om fortodol och den ska vara antiinflamatorisk, värkstillande och bra vid vid fibro men även vid mag och tarmproblem så det ska bli intressant att se om det stämmer.Jag köpte en burk på hälsokosten 40 tabletter 140 kronor.

Kavitha
0

Ja de som är vegetarianer har ofta B12-brist. Själv fick jag tabletterna utskrivna av min husläkare. Har försökt ta receptfria tabletter som är mixade med massa andra vitaminer också, men dom blev jag så hård i magen av, men dom här som är rena B12-tabletter fungerar som sagt bra. Lite hård i början bara, men det gick över fort.

Den där fortodol verkar ju jättebra! :)

Du får berätta sen vad du tycker om den och är den bra så kanske jag också borde testa.

ciina
0

Jag ska äta fortodolen en vecka tänkte jag, jag återkommer så ska du få höra vad jag tycker.

anki1
0

fortodol, sa ni kanske jag ska prova, men jag måste nog iså fall prata med min läkare. så att de inte slår utandra mediciner som jag tar.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

ciina
0

javisst det är alltid bra att kolla med sin läkare först även naturmediciner kan visst slå ut andra madiciner.Just nu äter jag inga andra så då är det även lättare att se om denna är bra.hoppas så !! det jag kan säga hittils är att magen känns ok, brukar må såå dåligt av mediciner redan efter första dagarna.

Kavitha
0

ciina- Vad bra att den verkar fungera bra hittills. Får se då om en vecka hur det känns då. Ser fram emot att få höra resultatet från dig. :)

Annika08
0

Fortodol hjälpte mig , dvs hade mindre värk under c:a 1 vecka, sedan försvann effekten, fortsatte ytterligare 2 veckor.

Zuzzi
0

Jag kunde inte äta Fortodol för magen. Jag fick ont i magen utav de så jag fick sluta :-(

acki62
0

Går hos en naturläkare i Malmö. Hon rekomenderade Fortodol för att lindra min spänningshuvudvärk, migrän, fibromyalgi och annan värk därför att jag dessutom har irreterad tarm och inte kan äta för mycket andra värktabletter. Tar 2 eller 3 vid behov.