Etikett: prathörnan
Läst 644 ggr
0
Har du tänkt på att...
- Att vårda dig själv är att vårda omvärldens investering? Varje kompis du har investerar tid och energi i just DIG, och varje person som ger dig kärlek investerar lite av sitt hjärta i dig, detta förpliktar du dig att vårda, och det innebefattar även dig själv!
- Att acceptera din livssituation och eventuella ändringar inte är att gjöra ett misstag, inte är att gå under eller att va en fegis som har förlorat? Varje ändring i livet är nåt man måste tilpassa sig, och att tilpassa sig ändringar visar att du är en stärk människa som kan göra det bästa utav alla situationer.
- Att be om hjälp inte är ett nederlag? Det visar du är en människa med öppna ögon som klart ser dina begränsningar, accepterar dom och vågar stå för dom, och att du visar tillit till dina nära att dom inte kommer skratta utan att du litar på dom kommer va där för dig lika mycket som du hjälper dom. Man känner sig beärad när en vän frågar om hjälp hur liten frågan änn måste va!
- Att ensamhet inte alltid är av det onda? Att va ensam och släppa ens minsta lilla bekymmer om hur omvärlden betraktar kläder, beteende, hur man talar och vad man säger kan va mer semester enn att åka i väg nånstans på semester med många vänner.
- Att stress ofta kommer av ens egna krav på en själv? Man kan inte va perfekt alltid, och kan inte mästra allt. Nån gong får man erkänna färg och tilpassa sig efter detta, och det är inte ett nederlag :)
- Att alla människor faktisk inte är mer enn människor, även du själv? Förvänta inte att du skall va världsmästare på allt, utan erkänn, det är männskligt att göra fel, och vi har en ävne att lära av våra fel som man kan utnytja!
Bara några tankar jag bollade med här ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.