Godmorgon 24/5
Nåja, god och god - jag vet verkligen inte om den är god. Jag har ont överallt och kan inte sova. Det är väl mitt eget fel att det är så här då jag inte lyssnar på kroppen när den säger stopp. Har bara så svårt för att bara sitta och vänta på att min tid är ute =O)
Idag blir det kattutställning i Hässleholm och jag hoppas att jag ska klara det. I och för sig brukar det bli bättre när jag kommit iväg och värktabletterna får göra sitt.
Hoppas att ni alla får en bra dag (så bra den kan bli med värk i kroppen).
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Lycka till! Har du raskatt eller huskatt?

Lycka till och ha en bra dag!
Lycka till Paddiz!
Själv mår man skapligt i dag, stel fortfarande efter jag klivit upp men det är inte så illa i dag. Nu skall jag bara komma i gong med kroppen, sen skall jag duscha och i väg til Hudik o shoppa på bole och öb. En sväng inn på jysk lär det nog bli med, skal kika efter nån liten pall o grejs, gardiner till vårat bibliotek-to-be och snart skall vi även köpa färg o måla, sen möbler :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Godmorgon Paddiz önskar dig lycka till både idag och i morgon !
Jag har sån =()(&/&¤ huvudvärk idag också, har haft det i fler veckor nu….blir galen snart.
Har fullt upp idag ska bada och leverera valp, får besök av en kompis, ska simträna med adina, storstäda stor handla och fixa i trädgården !
god dag, här har brandkåren varit och hämtat en eldsprakande kastrull… örk, så nu vädrar man bort röklukt

Men Tassy!! Vad har hänt????
Orolig Simson!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Phuuuuuh
Vi ha nätat inn terassen gubben o jag. Riktig vackert blev det kanske inte men det funkar så katterna inte sticker i väg skulle jag nog tro.
Iaf kan vi då vädra hela dagen nu om vi vill.
Långsiktig plan är att sätta upp terassräcke o antigen näta inn på toppen eller sätta skjutglas och skjutnät på sommarn. Men vi får se. :)
#6 jag glömde totalt bort att jag hade mat på spisen :(
när jag kände lukten var de bara att ringa 112 

Godkväll
Tack för lyckönskningarna. Hoppas att det är ok att jag skryter lite om hur dagen har varit.
Vi ställde tre katter - vår kastrathane Lillegutt, hans dotter Deliza som oxå är kastrat och till sist Tajger (som är son till Lillegutt) som fertil hane. Alla tre blev nominerade till panel och där blev både Lillegutt och Deliza Best In Show.
Tajger fick ingen röst i panel men vi är så nöjda som det är då han har för lite vitt - han är röd/vit och ska ha 25% vitt. När vi ställde honom var det för att få en bedömning och vi trodde inte han skulle få något certifikat och ABSOLUT inte bli nominerad.
Dagen har varit toppen och som sagt var vi är så nöjda som vi bara kan bli.
Jag är trött och har värk men jag kommer förhoppningsvis att sova på ett rosa moln inatt =O)
Bigblomman: Vi har raskatter - perser.
Rita.S: Hoppas att du fick tag på det som du behöver till ditt bibliotek och att din stelhet ger med sig.
linasvovvar: Hoppas att din huvudvärk snart ger med sig. Visst är det lite vemodigt när man ske lämna iväg sina små.
Ha en skön kväll.
Kram Yvette
jag har inte fått tag på nåt til biblioteket faktisk, men vi kanske åker i väg o fixar gräsklippare i mårn. Vi kanske fixar biblioteksgrejer till hälgen om min mann har fått sina pängar :)

Tassy: Känner igen det där. =( Har suttit här vid datorn några kvällar och varit avundsjuk på att grannarna bakat chokladkladdkakor då jag kännt lukten. Det var bara jag som glömt chokladsåsen på spisen…
Hur gick det?? Brann det??

#11 ja kastrullen stod i ljusan låga. en halvmeter eldkvast rätt upp i fläkten så grannarna fick astmaanfall :( jag fick också problem med min astma :(

Tassy: Å fy 17!!! Där hade branden kunnat gå vidare i fläktkanalen?! Hur mår du nu??
Simson: ja det hade kunnat gå riktigt illa :(
jag mår bra nu och röken är bortvädrad :)

#15 Skönt att höra!
#16 ja det var tur i oturen

Grattis! Åh perser! Jag har haft perserkatter både svarta och colorpoints! Tyvärr så utvecklade jag allergi mot dem för ca 20 år sedan. Mina föräldrar tog mina katter och jag var utan i över 10 år när min bror behövde hjälp med att passa sin svarta bonnis. Jag laddade med allergimedicin(bricanyl,pulmicort) men upptäckte att jag inte hade några som helst behov att ta mediciner. Min dotter blev eld och lågor, nu har vi två bonnisar som är 8 och 6 år gamla. Jag har ingen allergi mot korthår men tål inte långhåriga!?

Paddiz-Grattis till de bra utställningsresultaten!
grattis paddiz :)

Godkväll
TACK för era grattis. Har haft en framgångsrik dag idag oxå - så håll i er här kommer mer skryt.
Lillegutt blev NOM och Best In Show och likaså blev Deliza - det var enhällig panel. Tajger fick sitt certifikat och han blev tvåa i nominering. Det som avgjorde var att han hade för lite vitt. Vi är skitnöjda med hans resultat ändå då vi inte hade räknat med något cert.
Deliza fick beröm för sitt uttryck och vi fick höra av domaren att det var en fröjd att se henne. I panel fick hon pussar av domarna =O) Hon är ställd tre gånger som kastrat och hon har blivit BIS tre gånger.
Nej, nu ska jag sluta skryta och gå och duscha istället. Ont och öm i hela kroppen och tycker att det ska bli gott med lite pastasallad och vila.
Bigblomman: Vad synd att du är allergisk mot långhårskatter. De som är så härliga.
Ha en skön kväll.
Kram från en lycklig Yvette som svävar högt och har svårt för att landa.
skryt på tycker jag :) I bland är det faktisk okej!

Paddiz: Det är med sådana härliga framgånger som man kan stå ut med värken?! Passa på och mys med alla kokarder!! Pussa dem på nosen!
Bigblomman: Å jag är tvärtom. Festligt. Känner av korthåriga men inte mina egna långhåriga huliganer. Å det är väl tur det. =)
linasvovvar: Den lilla sötnosen vill jag plocka ner och fickan och springa hem med! Den får ett hem snart!

Rita.s: TACK för att jag får skryta - det känns skönt att göra det när det gått så bra som det gjorde.
Simson: Jag har pussat dom på nosen. Ju bättre det gick desto mindre smärta. Att det sedan känns extra ett tag efter är sådana smällar man får ta. Måste ha något roligt att göra ibland.
Kan nog mysa länge på det här =O)
Här kommer en bild på Deliza som är egenuppfödd och som har blivit BIS på de tre utställningar vi ställt henne på som kastrerad hona.

Kram Yvette

Ooo vad fina dom är :D Och jag som inte brukar tycka om flatnäsa-perser ens, jag tycker dom är fina :D

Rita, tack för dina ord om våra katter.
/Yvette

Lille Gutt är ju hur häftig som helst!!! Vilken tuffing!!
Röda katter som tajger har jag alltid varit svag för men ju fler som Deliza jag ser desto mer förtjust blir jag i svartvita.
Där har du en trio att vara stolt över!! Puss på dem! Lelli Gutt är så häftig med sina morrhår!!!

Simson: Roligt att du tycker om Lillegutt. Han är en cool katt som inte rör sig om han inte måste. Tajger är en härlig kelig katt som älskar att sova i min famn. Deliza är en katt som många blir förtjust i. Har fått höra många gånger från folk att de inte tycker om svart-vita katter men efter att de sett Deliza tycker mer och mer om den färgen. Det var så för mig.
Tack för dina ord. De har fått fler pussar.
/Yvette