Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1722 ggr
Rita-S
0

God Morgon 15 maj

Ja, dagen började kvart i seks.. :(
Katten väkte mig med konstiga ljud. Ronja låg och lät som hon snarkade som en karl eller nånting, jag undrade om hon höll på kräkas hårboll mitt i sängen och puttade ned henne på golvet i halvsömnen så hon kunne krälas der, men ingen kräkning. Efter ett tag slutade ljuden och hon hoppade upp men hon ville inte gosa utan låg o svalde o svalde, sen hoppa hon ned, gick utanför sovrumsdörren och kräktes, dock ingen hårboll utan skum och nåt gult. Magvätska kanske.
Orolig blev jag iaf. Jag torkade upp detta och hämtade katten, då va hon mer sig själv och mol när jag gosa, och ville hälsa på husse med, "vakna husse jag maler ju!"
Fölgde efter mig ned när jag gick för att servera deras frukost, men hon åt inget. Det är i och för sig inget ovanligt, det är inte alltid hon äter direkt när jag serverar frukosten, men hon brukar oftast äta lite då.
Vi får se om alt är som normalt fram tills jag går på jobbet och om där finns kräk när jag kommer hem. Om hon fortfarande är som normal när jag kommer hem igjen.
Nu har jag ju varit med om att hon har haft hårboll som är irriterande och att hon har fått kräkas några gonger innan den kommer upp, så det kanske är nåt sånt. I så fall får jag nog se långt efter nån fönsterblomma som säkerligen är uppäten när jag kommer hem ;)

Annars skall vi ha unionsmöte i dag, och det är tunga fråger vi har att diskutera just i dag. Detta blir nog inte ett roligt möte.
Föruten det är det nog en normal torsdag.

vad skal ni hitta på i dag?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Helsdotter
0

godmorron

hoppas på värme i dag, hela dan och inte bara nu på morron. Tänkte plantera om blomstren ute på altanen så är det mycket enklare o städa upp efteråt. 

Denna vecka hardet varit 18 i solen på framsidan av huset fram till  ca 9.00 . Fryser som 17 just nu så när det bara är 10-12 i solen hoppas jag på värme nästa dag..

Måste planta om senast lördag, så jag får nog lov att ta några krukor i dag i alla fall,varmt eller inte.

Faxlin
0

Godmorgon på er.
Här lyser solen med sin frånvaro.
Vädret är trist och jag saknar solen och den riktiga värmen. Men försöker glädja mig med att vi inte har regn i dag i alla fall :-)

Hoppas ni alla får en bra dag.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Brynhilde
0

Godmorgon.

Här i skåne är det sol med växlande molninghet. Jag tål inte värme så jag är glad så länge det inte är så varmt. i förrgår var jag på mammografi. Själva röntgen gjorde inte så farligt ont, men jag har fått mycket värk i nacke och skuldror sen dess. Annars känner jag mej pigg och är på gott humör.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Pisan
0

Här hade det lovats regn, men icke. Solen skiner och jag satt på bussen hem från aktivitetsgruppen och svettades floder…. Är helt slut nu. Får vila en stund innan middagen skall lagas.

Simson
0

Här har vi varit på "posten" och postat paket. Vilken omväg!! Tid tar det också! Pust! Lagom svettig till osteopaten. Nu finns det hopp om livet igen!!! Bokade in en tid innan semestern! Det ni!! Nu bokar man för semestern! Känns inte som vår ens än.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

Nej och snö är det lovat nu i hälgen vet jag >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Simson
0

Sluta Rita!! Det är inte kul! Ingen mer snö nu!!

Hur är det med pälsklingen?? Ingen mer hårboll?? Jag hade världens största innanför dörren när jag kom hem idag. Urk!! Tur jag var in på ÖoB och köpte mer såpa!! =)

Rita-S
0

Har inte sett nån, och Ronja värkar må bra. Så gubbens teori om ett hår som lade sig i ganen på kissemisse värkar logisk. Hon har ätit, jamat efter min mat, och haft sig lagom. Så alt värkar ok med pälskling liten!

Pisan
0

Guuuuud vad det värker i mina ben och fötter. Jag tror jag döööör…. Skrikandes Måste vara väderomslag på gång. Hur skall jag kunna sova med den här värken? Det kommer inte att gå.

Hoppas ni andra mår bättre och att ni får sova gott!!

Kramizzzar

Pizan

Simson
0

Kramisar på dig också Pisan!!

Må alla ha en lugn och skön natt! Förhoppningsvis utan allt för mycket värk!

Misimurf
0

God kväll!

Det har varit en toppen dag på jobbet. Jag har inte haft någon huvudvärk idag, så sköntGlad. Dessvärre är vädret inte det bästa och det känns i kroppen. Hade klätt mig lite för dåligt när jag var ute och gick i skogen på jobbet. Frös om händer och armar så jag fick värk.

Idag kände jag att jag inte hade nån lust att gå ut i skogen Elvira  för jag var så frusen men jag hade bestämt mig för att göra det ändå. Men jag slapp det, precis när jag skulle åka hem från jobbet så ringde min fd svärfar och frågade om han fick ta med Elvira på en promenad. Gissa om jag blev glad och sa ja. När jag kom hem blev jag ännu gladare, min kombo hade nämligen lagat mat så jag slapp göra det också.

Imorgon har jag planeringsarbete så jag kan bestämma helt över när jag ska jobba. Funderar på att åka till jobbet hyfsat tidigt så jag kan sluta tidigt. Det beror lite på hur nattsömnen blir.

Pisan - hoppas att värken går över så du får sova lite. Att ha ont i ben och fötter är rent ut sagt förjävligt.

Kram på er alla

dreamiz
0

Snö??? Här har det spöregnat men när jag tittade ut låg det små vita högar lite här o där. Snö eller vad???

För tillfället har jag fullt upp att oroa mig. Mitt ena marsvin har fått en infektion och äter inte. Han får medicin och jag matar i honom critical care med lite extra c-vitaminer i. Han har gått ner 100 g på en vecka och är nu så mager!
Vetten tömde bölden och sköljde ur den igår. Så nu kan jag bara fortsätta med behandlingen och hoppas på det bästa. Men han måste komma igång o äta!

Skönt din kisse är bra Rita!

Faxlin
0

Usch vad hemskt det är med sjuka djur. Hoppas så att marsvinet klarar sig. De är känsliga de små liven.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Rita-S
0

ojojoj så otrevligt med ditt marsvin dreamiz :S Hoppas det går bra!

dreamiz
0

Min lilla marsvinspojk är fortfarande inte bra. Jag matar o ger medicin o tömmer ut var. Har varit hos vet o pratade med dom idag igen men finns inte mer att göra än det jag redan gör. Vet fortfarande inte om han kommer klara sig.
Håll tummarna för min lille pojk!

Rita-S
0

*håller tummar o tassar*

dreamiz
0

Idag som först ser jag en förbättring för min lilla marsvinskille! Jag har medicinerat, tömt var o matat o matat o matat… Idag har han börjat visa lite intresse för maten, infektionen är nästan helt borta nu så nu äntligen känner jag att det finns hopp för min lille kille!!!

Sool
0

#17 Vad skönt! Hoppas han blir bättre och bättre nu då!

Rita-S
0

Åååå underbart!!! :D