Rita har utbildat sig!
Ja det har jag! Jag har varit på utbildning med styrelsen i facket, och är så jäkla peppad och taggat för att jobba fackligt nu!
Jag hadde hur kul som helst och lärde en del nytt, fick beröm för mitt initiativ dessutom och för mina goda ideer.
Men natt till i går va inte nån trevlig natt. Köjarna på båten är ju rätt håda. Min tyckte dessutom inte om mig och bestämte sig för att hålla mig vaken. vi bäddade upp dom nedfällbara sängarna innan middag redan, så det var gjort, och efter vi duschat och klätt på oss säger det "schpåjngggg" i sängen och den rycker till lite. Konstigt tyckte vi men tänkte inget mer på det.
Lägger mig vid 11 på kvällen. Somnar innan halv tolv, otroligt nog, bara för att väckas halv tre av att samma händer igjen! Det rycker i hela sängen och det säger "Schpåjngg" igjen. Och efter detta händer det om igjen med typ 5-15 minuters mellanrum hela tiden fram tills jag ger upp och kliver upp vid halv sju! Gissa väm som hadde problem att få sig ur sängen då? Ont, stel, stel, ont och jag glömde nämna stel. Men det gick. Hadde hela arsenalet av piller med dessutom så efter ett tag hadde man inte sådär fruktansvärt ont heller dessutom :)
Men det var faktisk jätteroligt!
Båtresan gick med Viking Lines Cinderella, och mitt i veckan är det dansbandsvecka. Lyckan är.. ;)
Bara rullatorer och gamla folk 60++ att se. Några enstaka unga folk, varavl hälften av alla grabbarna forsökte ragga mig, andra hälften var i våran styrelse eller den andra unionsklubbens styrelse och visste jag var gift ;)
Rita hadde roligt ändå! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Det låter som raggvänligt även för mig… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Kul att du är nöjd med utbildningen och att du fick beröm. 

Vilken "festlig" säng! Kanske var tur att den inte fällde ihop sigsjälv under natten!?
Kul att du fick beröm för dina idéer!! Bådar gott inför fortsatt fackligt arbete! Tycker du det är kul med det?
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
det är så kul! Och inte minst lär jag så otrolig mycket om lagar, avtal, mina rättigheter som anställd :D Det är mycket värdefull utbildning och fakta är att min utbildning som facklig förtroendevald är mycket bättre enn mina chefars chefs-utbildning i vad ARBETSGIVARENS rättigheter är! VI vet bättre enn DOM vad dom har rätt på, så nu upplever vi i våran styrelse att ledningen säger "vi behöver eran hjälp i detta caset" och ber oss om råd! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.