Oxycontin
Hej alla.
Nu har jag äntligen efter flera års tracklande med en massa olika värktabletter fått smärtlindring. Jag har fibromyalgi…svår atros på höger ben, en vänster fot där både häl och ledbandet är helt av, även den visar tecken på atros, allmän smärta i hela kroppen.
Sedan kan jag inte heller gå sedan den 29 november och ännu har de inte hittat något fel på höger ben som jag inte kan stödja på. Men efter fyra hemska månader då jag satt helt instängd i lägenheten som ligger på andra våningen fast med egen ingång så har jag börjat kunna hämta min egna post. Har kryckor och två rullatorer samt en rullstol i förrådet. En rullator nere i trappan och en uppe i lägenheten fast jag ska byta ut den nu mot en arbetsstol eftersom jag sitter hela tiden på den och rullar runt.
Nå nu till medicineringen. Har i flera år ätit citodon och diklofenak samt provat tradolan, tramadol, dexofen, reliflex etc etc.
Nu äter jag
Oxycontin 20 mg morgon och kväll
Oxynorm 5 mg emellan de två oxycontinintagen…oxynorm är ju korttidsverkande mot smärtgenombrott när man äter oxycontin.
Alvedon 8 st per dygn
1-2 diklofenak per dygn
Och äntligen kan jag röra mig utan att skrika högt…visst jag kan inte gå ännu men jag ska så småningom…jag ger mig inte även om vissa dagar är jobbigare än andra….
Sedan har jag börjat äta Sälolja vilket nu efter åtta veckors intag börjar visa sin effekt. Jag har blivit mycket rörligare…bättre sömn…bättre humör etc etc
I dag tog jag ett steg i trappan och stannade till….gick jag utan krycka…nej, det kan jag aldrig har gjort….måste prova och gissa…jag tog några trappsteg utan krycka…bara höll i mig i ledstången…helt otroligt…detta tilldelar jag säloljan.
Ville bara tala om och skriva av mig lite…att det finns smärtlindring men man får verkligen jobba för det. Jag har letat och letat på internet efter olika mediciner och sedan kommit med förslag till min husläkare. Tur att man har en som lyssnar på en….
Godnatt och sov gott allesammans….
Ps. Kan inte låta bli att sätta in en bild på min första kull kattungar som jag fick (inte jag utan min ragdollflicka Zombie) år 2006.
Den mörka som sitter längst bak och utmärker sig är min andra flicka Buffy…hon bor kvar här och är snart två år.
Underbart att höra att detta ser ut att hjälpa för dig Blackrosecat! :D Jag har hört fler skryter av seloljan och tänker skaffa den och få i mig och gubben faktisk, som ersätning för tran.
Hurra hurra säger jag, nu hoppas jag det fortsätter gå framåt för dig!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Vad kul att höra BlackRoseCat! Hoppas att det fortsätter på den vägen för dig.
Kram!!!! 
Pisan

Härligt att höra att du fått en positiv reaktion på säloljan! Har också hört att den är bättre än omega3. Har ätit omega3 lääänge och märker inget av det.
Underbara små missar!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady