Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1203 ggr
Mymlan
2008-05-15 23:55
0

Tröttande..

Är så förbannat trött på folk som inte kan begripa att man ej längre har den ork och kraft att kunna göra saker så som man gjort innan eller som de utan värk kan. Folk förutsätter man ska klara än det ena än det andra. Flaka och fara runt som en tetting än hit än dit. Sedan ska min värkande kropp oxå orka med min tyngd *självförvållat jag vet* det gör inte saken bättre.

Jag har stått ut med detta sedan hösten -95

Ni som ej har jag undrar om ni ens skulle orka ha detta i 1 månad. Spännband som är 3 nr för litet runt huvudet som ej går att ta av, grustag i skorna som ej går att tömma ut, brännande smärta litevartstans o då menar jag rejält brännande smärta.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Simson
2008-05-16 00:08
0

Håller helt och fullt med dig!!! Gråter

Är så förtvivlat trött på att bli pressad av frågor: Jag vet att du inte vill göra två saker på samma dag men vill du inte göra detta också?? Vill?? Jag VILL visst! Jag VILL orka göra tio saker på samma dag men jag ORKAR inte!! DÄR är skillnaden! Orkar inte påtala detta tio gånger till heller! Suck suck suck! GråterSkrikandes

Kramar till dig med Mymlan!!! Stå på dig så ingen annan står på dig! Svårt det!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Misimurf
2008-05-16 00:09
0

Jag håller med dig, det är oerhört påfrestende att folk inte fattar att man inte orkar. När jag är inne i bra perioder (vilket inte är särskilt ofta) så försöker jag att göra allt som jag inte orkar annars, jag fixar hemma, umgås med vänner mm. Då är det som att folk glömmer bort att man är sjuk och blir typ förvånade när man inte orkar göra saker.

[Tassy]
2008-05-16 01:33
0

ja ush, jag kan inte annat än att hålla med Gråter

kramar till alla

dreamiz
2008-05-16 02:06
0

Jag håller också med! Det är såååå irriterande att folk inte fattar! När man haft det i flera år så borde ju de man känner fatta i varje fall. Är det för mycket begärt?

Mymlan
2008-05-16 02:24
0

Så förbaskat jobbigt att gå och måste stanna  mellan varven för höft/bäcken värker som bara den det bränner man vet ej på vilket ben man ska gå på..

Önskar jag var den jag var på 80 - VT 95  flakade och for än hit än dit var aldrig still..

Nä byta ut kroppen till frisk kropp från nacken o neråt..

Så denna enorma trötthet hur känns det att vara pigg? ja det har jag glömt bort…

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Rita-S
2008-05-16 08:34
0

det känns… inte som detta? Tror jag…?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Helsdotter
2008-05-16 15:49
0

Jag inbillar mig ännu iblandatt det ska gå över, som en flunsa som bara råkat sitta i år efter år… självförnekelse Flört

Rita-S
2008-05-16 16:00
0

Optimisme heter det ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MarHai
2008-05-16 17:55
0

Håller med helt och hållet.
Är så trött på folk som inte ens försöker att förstå.

Lite scary, skrev just om detta på min blogg!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin