Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1467 ggr
Rita-S
0

God morgon 14 maj

I dag är det KALLT.
Har fått ta på yllestrumpor och en tjockare gänser igjen. Riktig kallt typ 2-3 grader.

I går hadde det kommit 30 cm snö där min morfar bor dessutom. DET kan hålla sig borta nu anser jag >.<

Skal nu gjöra frukost och dricka en kopp the innan jag ger mig i väg till jobbet. Skal köra en 5 minuter innan jag brukar åka för jag skal ta en sväng förbi mitt före detta boende och se att bilskroten hämtade bilen som avtalat. När jag har försäkrat mig om detta, kan jag äntligen anse mig klar med Ljusdal :)

Jobbet i dag lär bli tungt, det låg massor med mejl kvar när jag dro från jobbet i går pga programservern fungerade jättesegt. Mail som normalt tar några minuter tog 20 minuter o grejs, det bara hopade upp sig..
Men två stycken har frivilligt erbjudit att beta av lite med mig i dag, så det kanske blir okej ändå :)
när jag kommer hem i dag skal jag sy lite på babyfilten jag håller på med, får snabba på sedan det inte är så mycket tid kvar tills min kusin trycker ut en liten bebbe! :)

Vad skal ni hitta på i dag?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pisan
0

Go midda!

Har varit uppe tidigt idag för en gångs skull. Gick inte och lade mig när den andra ungen gått iväg till skolan. Har redan ätit frukost och bäddat och klätt på mig - fast jag inte skall iväg någonstans… Och jag är helt slut, klockan är bara 12. Får nog gå och lägga mig en stund.

Ha en fin dag!

Pisan

Faxlin
0

Jag har inte sovit speciellt bra. Även om jag inte måste upp nu i morse med barnen för sambon är hemma idag. Men jag har inte kunnat sova ändå. Men vila fick jag göra och komma upp till nybryggt kaffe också. Så det är inte så synd om Åsa idag. Har en jävulsk värk idag men ska försöka slutföra det jag påbörjade igår med att lassa på släpvagnen så vi kan åka till tippen. Jobbigt när man ska göra ordning källaren. Ett av rummen ska under en och en halv månad förvandlas från ett betong kaos med saker insängda sedan 11 år till en gillestuga som sakta med säkert ska få en western stil av sig. Det här kan bli ruskigt intressant.
Så nu röjer jag. Soperna till släpvagnen och det andra ska liksom få plats någon annanstans. Barne som står där inne får bosätta sig i mitten av golvet tills rummet är kalrt. Då hinner jag förhoppningsvis måla den mörk också. Men ja det ska gå. Om en och en halv månad dyker det upp möbler jag fått av en vän för att ha där så då måste det vara klart. Tror ni min sambo grejar det med en emlig kärring som mig?
Nästan värt att starta budgivning om :-)

Kram på er alla.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sool
0

Hej!

Jag mår ganska bra idag. Har sovit skapligt och huvudvärken verkar ha gett med sig, även om den fortfarande finns där i bakgrunden. På förmiddagen har jag varit på fibrokursen och under eftermiddagen ska jag försöka arbeta lite. Ligger verkligen efter med jobbet nu (igen!) men jag ska försöka att inte stressa upp mig över det, för det hjälper ju inte.

mongu
0

Har varit hos sjukg. o tränat o fått värme. Sen till ett nyöppnat köpcenter. Men fy va folk det var.

Mitt i allt gick brandlarmet. Fint första öppna dan en helt ny affär. Alla, nästan, gick ut o sen kom en o sa att det bara var en överhettad fläkt. Så alla kunde gå in. Fast då var min energi att handla slut. Så det gick inte så bra.

Dessutom har jag en fruktansvärd värk. Har varit ett tag. Tycker det borde ge sig när det är värme men ack nej.

Det är bara värre än vanligt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Misimurf
0

Min dag har varit sådär, jag har haft en fruktansvärd huvudvärk. Det började redan igår em med molande huvudvärk på vä sida bakom ögat typ. Det blev bättre framåt kvällen men idag kom den tillbaka igen och var mycket värre. Provade att ta Panodil när jag var på jobbet men det hjälpte inte ett dugg. Huvudvärken blev bara värre och värre och det var jobbigt att vara ute i ljuset. När jag slutade åkte jag till apoteket och köpte eeze. Jag tog det när jag kom hem och huvudvärken började lätta efter en stund så de hjälpteGlad Jag har inte gjort nåt annat än vilat, lagat mat och kollat på tv idag. Ska snart lägga mig för jag börjar tidigare än vanligt imorn.

Sov gott alla vänner.