Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 4276 ggr
Zuzzi
2008-05-13 14:40
0

Osteopat

Hej alles!"

Är det någon här som har varit hos en osteopat? Jag har kollat lite om det på Internet och tycker det verkar intressant. Så jag har beställt tid till min sambo som fyller år :-D Han får berätta vad de gjorde med han , det är ju inte för fibro utan nacken han har problem med.

Rita-S
2008-05-13 14:43
0

Jag gick till en osteopat som b odde nära mig medan jag bodde i Ljusdal :)
behandlingen från henne gick dels ut på massage för att lossna spänningar och dels tryckstimulans för att få spänningar att släppa taget :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zuzzi
2008-05-13 14:45
0

Gjorde det någon nytta?

Rita-S
2008-05-13 14:46
0

Tja… för min del var det nog ingen jättestor skillnad, kanske lite mindre spenningar, men det får jag ju även av spikmattan typ, men jag vet fler som har stor nytta av det :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Simson
2008-05-13 19:49
0

Jag skulle inte klara mig utan osteopaten. Speciellt inte nu efter flytten då jag fick ryggsskott. Fast jag var lite för långt gången redan innan.

En av de jag gått hos kallade jag för Botoxmannen för han fick alltid bort rynkorna i pannan på mig. =)

Även ljuskänsligheten går bort och tinnitusen blir bättre. Käkarna lättar på sig och jag gnisslar inte tänder lika mycket. Benen blir lika långa och ryggen rak.

Sist jag var dit så skrattade min osteopat rakt ut när hon såg hur krokig jag var. "Du ser ut som ett S i ryggen!" Jo tack tyckte jag…känner det.

Hon fick mig på benen i alla fall och på torsdag skall jag på återbesök. Har haft hemövningar under tiden.

Man kan behöva gå några gånger för att osteopaten skall tona in hur mycket de kan göra, hur mycket man "tål" sas. Jag tål väldigt lite men blir mycket bra.

Det är mycket effektivt. Speciellt det kraniala.

Mycket trevligare behandling i jämförelse med naprapati som är "brutalt". Detta är inget knak och brak även om de kan den biten också OM det skulle behövas. Om man gått länge med någon låsning?

Det är också bättre än sjukgymnastik som bara är blaha enligt mig. Hjälper inte till mycket mer än att tömma plånboken.

Väl använda pengar att gå på osteopatin tycker jag. Hälsa sambon Lycka till från mig!!! Berätta hur han upplevde behandlingen…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady