vilka värktabletter finns de?
Just nu lever jag på panodil eller alvedon. Men det känns inte som dom räcker längre.
Jag kan inte äta typ ipren o diclofenac då jag får magsmärtor efter ca 4 dagar. visserligen går dom över efter 45 min men känner att min mage inte e så lyckllig på mig om jag äter sådant. Och sen äta de 3 gånger om dagen lockar inter så mycket.
Vissa säger att panodil inte ens hjälper mot värk. Men jag vet inte, om någon anna vet. Hjälper dom eller hjälper dom inte, och varför i så fall?
finns det nåt annat o äta än morfinklassade tabletter eller är det nästa steg?
Jag har inte hittat ngr och jag har gått igenom de flesta känns det som…
Jag tycker du ska ta kontakt med en läkare, tala om vad du har för smärtor och få medicin därefter. Det är dumt att laborera på egen hand. Lycka till 
Där finns Voltaren 25 mg utan recept på apoteket, och sen finns ju voltaren 50mg på recept från läkaren, jag tar ofta nån enstaka voltaren av dom receptfria, doceringen där är inntil 3 totalt i dygnet. Gubben med får lindring av dessa mot sin ledvärk i knär och händer. Men jag skulle talat med en läkare om jag var dig, för att få en värktablett som är snällast möilig men samtidig som faktisk hjälper mot värken
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Själv har jag Triptyl 25mg, en depressionsmedeicin som höjer smärtgränsen. Har mått betydligt bättre sedan jag slutade med Tramal 100mg, en morfinliknande värkmedicin. Hade hela tiden muumisyndrom, förstoppning. Det var som om man gick på toan en gång i vecken, och då också med laksativa. Åt, men inget kom ut. Nu förstår jag muumina, äter men inget rumpahål 

Tar tryptizol till natten o citodon ibland för den värsta värken de är rejält starka o bra.
de enda värktabletter jag får är citodon/panocod.
en vän till mig fick några nya tabletter, det är ipren/alvedon eller nån av dem, som ska vara dunderstark, men kanske inte lika stark som citodon. men hon ville ha något annat en period då dessa värkisar är beroende framkallande.