Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 950 ggr
Rita-S
0

OT Ute på vift!

Det är på hög tid vi får köpt det som behövs för att näta inn terassen nu! Mina katter vill gärna ut i solen och sola!

I går stälde jag fönstret på glänt med vädringskrok på. På nåt vis hadde den hoppat av och mina innekatter smet lycklig ut i solen och betade gräs som får. Celine är snäll vi fick lyfta inn henne genast, medan Ronja tyckte "neh jag vill INTE inn!"

Hon lät sig dock fånga med catnip godis. :)

Orsaken för att jag fångar inn dom igjen är att dom har varit inna i hela sitt liv (7 och 8 år) och aldri lärt sig vakta sig för nåt, så jag vill, om dom vill va ute, lära dom sakta men säkert, i säle, att där finns farliga saker ute. Som bilar. Andra barn. Jag fasar för tanken att mina två skall utsättast för fruktansvärda upplevninger pga ungar som vill se vad som händer och har dårlig uppfostran hemmafrån, sådana saker som man kan läsa om i aviserna…. mina stackars små…

Så.. nu får vi näta inn terassen iaf snabbt som attans så dom iaf kan sola där ute :)

Och självklart.. efter en timme låg där fyra dammar kräk med massor av gräs i överalt i mitt hus… >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Helsdotter
0

Hade en katt som vi fick som vuxen för många år sedan. Det varen perserkorsning, väldigt fin och mycket värdig. Men stackars katten hittade inte hem den dag han förirrade sig utanför ytterdörren. Han satt hos grannen o jamade utanför deras dörr istället för vår.  Efter den hemska upplevelsen gick han aldrig ut mer.

Man skulle ju kunna tro att Rocky var borta i timmar med en sådan reaktion, var nog ca 45min det rörde sig om..

Rita-S
0

;) Men det kan va nog det :D

Mina två hänger nu på terassedörren och piper.

"mer gräs! Vi vill kräkas mer på mattes golv!"

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Simson
0

Ronja o Celine: Här har vi alltid en kruka med kattgräs inne…då kan man spy på mattes mattor alla dagar i veckan!! Jättebra tycker vi!! Skrattande

Här är det skönt väder idag så jag tog tidningen och satte mig på balkongen. Då kommer mina huliganer i vild kareta och har någon typ av vårsprång ut på balkongen och Indy upp på blomkrukan och upp på räcket! Här blir det innätning snarast möjligt om de skall springa på det viset på 5e våningen… Förvånad

Nu försöker Atos klämma sig under kistan…precis som att det är fysiskt möjligt med den kroppshyddan?! Fundersam

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

Kattgräs på kruka skiter dom i! Det har jag redan provat :D Det ända som händer är att celine drar gräset ut med rötter och släpper dom på golvet, sen krattar hon ut all jord utöver golvet och sen äter hon mattes blommor i stället ;)

Vill du ha det nätet jag har liggande hemma till dina huliganer, Simson? Nog vet vi ju att ator är optimist då.. ;)