God morgon 9de maj!
Hur mår ni gott folk? :)
Jag har ont och skit, stel o grejs, täpt näsa av pollen och har sovit elendig igjen för gudarna vet vilken natt i rad. Flera veckor nu. Drog mig på jobbet, i hälgen kan jag vila!
Men jag är på jättegott humör trots värk och skit :D
I dag tänker jag forsöka gjöra en stekfri chockladtårta :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Godmorgon
Håller på med veckostädningen och är snart klar. Ett trist jobb men ett måste när man har många katter som pälsar ner överallt. Nu får ni inte tro att vi bara städar en gång i veckan - för det gör vi - men det blir lite större städning på fredagarna.
I eftermiddag ska gubben åka till sitt jobb för att svetsa lite på bilen. Kanske följer jag med - kanske stannar jag hemma - har inte bestämt mig.
Rita.S: Chockladtårta låter gott. Du kan väl skicka en bit genom PM =O)
Vill önska alla en skön fredag.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Jag kan även lägga upp bild när den är klar :D
Skall dock PMa en bit sen, Paddiz :)
Själv tar jag gjärn tvätt, disk och lite damtorkning, samt plocka undan lite i principen varje eller varannan dag, medan tvätta golv, badrum, damsuga tar vi till hälgen här :)
God morgon!
Jag har en ganska kass dag idag. Än så länge vill säga, jag hoppas ju på bättring ;) Vaknade vid 6 av hemsk huvudvärk, gick upp och tog tabletter och upptäckte då att jag hade ont överallt, benen, axlarna, nacken, höfterna. Gick och lade mig med vetevärmaren (som jag har i frysen, så det är väl en "vetekylare") runt huvudet och lyckades somna om. Vaknade vid 9 och mådde något bättre, men huvudvärken är kvar om än inte lika stark.
Jag vet att jag har gjort alldeles för mycket den här veckan, och de senaste veckorna innan också, så det är väl det jag får igen för nu. Och så kan det också bero på att jag var tvungen att avbryta läkemedelsstudien jag deltagit i härom dagen. Jag hade ju äntligen börjat få positiva effekter av medicinen och inte bara biverkningar, den där värken av typen "ont-överallt-hela-tiden" var nästan helt borta! Och jag var jätteglad! Men på läkarbesöket tidigare i veckan visade EKG:t att jag hade så oregelbunden hjärtrytm och så mycket extraslag att jag var tvungen att avbryta medicineringen direkt. Så jag kanske reagerar starkare nu när värken kommer tillbaka med full kraft igen när jag vant mig vid att nästan vara utan.
Men dagen är ju lång, så det är ju möjligt att jag mår bättre senare. I dag är en typisk sådan dag då jag är så tacksam att jag har fria arbetstider och kan arbeta hemifrån - det är enda möjligheten till att jag skulle kunna få något alls gjort. Skulle aldrig klara att åka iväg till min arbetsplats och sitta där 4 timmar när jag mår så här. Helt otänkbart. Nu kan jag göra lite jobb då och då, vila när jag behöver, sitta/ligga var jag vill och har hela dagen på mig.
Nu ska jag försöka äta lite frukost!
*suck*
Ja så började min födelsedag.
Vill inte fylla år något mer innan jag får barn.
Ont, i huvudet och ryggen, som vanligt.
Trrevlig födelsedag va? Urk…
Vi ska resa bort, hoppas min värk lugnar sig lite för det ska bli så mysigt att ta premiärturen med husvagnen.
Hur mår ni andra idag? Önskar er en helt underbar och smärtfri helg.
Kram på er alla!
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Grattis på födelsedagen, Ioma!
Hoppas du får en trevlig resa och att värken ger med sig!
Grattis på födelsesdagen, och det är inte ett år mer, det är bara en ursäkt för att få tårta! :D
HAHAHAHAHA Rita! KLOCKRENT!!!!!
Tack hörrni *S*
Mvh
Marika "Ioma"
Men visst är det därför man firar?
det och presenter och blommor från gubben ;)

GRATTIS på födelsedagen Ioma.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Hehe Fick en present av honom men jag vill inte öppna den *S*
Fick den redan för 3 dagar sen och den ligger kvar i skåpet. hihi
Tack så mycket yvette men det är nog mer att beklaga istället. hihihi
Mvh
Marika "Ioma"

Grattis Ioma!!!!

Grattis Ioma!!
Äntligen är flyttstädningen klar, lägenheten överlämnad och alla bråk slut…hoppas jag innerligt!! Begravningen är över och jag har ont precis överallt. Hoppas att det inte kommer en mental rekyl i natt!!! Tror inte det eftersom jag är på "benen" fortfarande. I morgon blir det "komadag". Kanske vågar jag mig på att titta lite på hockey ikväll?? Hoppas kroppen håller till det…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

PS. Jag städar inte varje vecka. En dammsugning av hela (2RoK)lägenheten tar mig en vecka. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Vilken dag, eller vilken vecka! Det kan väl inte bli värre i varje fall…
I början av veckan blev vi mordhotade på jobbet. 
Igår fick jag låta ena råttan o mitt äldsta (första) marsvin somna in. Så tufft då båda var så väldigt speciella! 
Ikväll blev jag biten av en av mina råttor. Normalt sett biter de ju inte men hon är blind o jag har nyss tagit hand om henne. Hon gav mig ett riktigt "benbett", dvs bettet gick ner till skelettet så jag hörde hur det krasade. Aj är för lite sagt…
Jag hoppas inte hon gör om det för i så fall mår hon ju inte bra.