Ekonomiskt stöd?
Hej!
Är ny på denna sida.
Fick diagnosen fibromyalgi i januari. Har haft ständig värk i 14 år, halva mitt liv så det var på tiden…
Är det någon som vet om man kan få bidrag, ekonomiskt stöd eller vad jag nu ska kalla det? Kan inte längre dra våran gräsklippare tex. Måste köpa en lättare och smidigare så att jag också kan klippa gräset i sommar.
Har ingen aning om vem jag ska ställa denna fråga till.

Det finns fonder man kan söka. Googla på "fonder", det finns en hel del. Har du kontakt med vuxenpsykiatrisk mottagning så kan kuratorn där hjälpa dig att ansöka om fonder.
Lycka till!
Tack för ditt svar!
Har endast kontakt med kurator på vårdcentralen. Kanske hon kan hjälpa mig?

Ja, det borde hon ju kunna göra! 
sen borde det finnast en rådgivare på kommunen som har koll på komunens stipendier man kan ansöka :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hör med FK också, de hjälper ju till med pengar till tex bilköp om du måste ha en speciell bil tex.

Extra pengar från FK kan man bara få om man är "långvarigt sjuk"
dvs bara om man har beviljats sjukersättning, aktivitetsersättning eller liknande. Jag har själv varit sjukskriven i 2 år men kan inte få något extra.
Men att söka pengar från fonder borde inte vara några problem. Dock så har de flesta ansökningstider (de flesta gick ut nu på våren, jag kollade upp en hel bunt fonder alldeles nyligen).