SLE?
Testade att posta hos skuggfolket, men där händer inget, så jag provar här också;
Jag vill veta mer om denna sjukdom, finns det någon ibland oss här inne som har kunskap att dela med sig av?
Jag vet att det är en reumatisk, autoimmun sjukdom som går i skov, och som är delvis ärftlig. Jag vet också att det finns en del bromsmediciner, och att sjukdomen sätter sig runt organ, så som njurar, lungor, hjärta osv, men att den flyttar runt.
Mvh Tassy

Bara för att förtydliga för en oinvigd. Vad är SLE för något? Alltså vad är det förkortningen för?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Systemisk Lupus Erythematosus står det för. Själv har jag ingen egen erfarenhet, medan en kompis av mig vars mamma har detta berättar att det är värk inn i bilden. även denna lidelse är välkommen hit, och jag skal nog knäppa i hop en artikel om det tror jag.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag måste erkänna att jag läste där inne också men eftersom jag inget förstod glömde jag fråga…förlåt!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
ni kan läsa mer om lupus här:
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
tack för svaren :)
Hoppas på en spännande artikel :)

Testa med att googla på SLE. Det finns massor att läsa om man gör sökningen på svenska sidor. Ännu mer om man även tar med utländska.
Men där kan ni få all info som behövs.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#6 jag har googlat på det, men är mest ute efter personlig info :)

Jag har en bekant som har det, det verkar vara en helvetes sjukdom :/