Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1174 ggr
Zimba
0

OT: Fusk brun

Varför e det knappt en enda människa som vill erkänna att dom använder brun utan sol???? Men när man kollar i hyllan i affären så e det nästan alltid tomt. Alltså använder folk det. Själv använder jag det till benen för det tar för lång tid , för övrigt har jag ett kanon pigment, blir väldigt brun.

E det nån här som vågar erkänna att ni använder detta?

Zimba bara undrar lite Fundersam

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Tassy]
0

jag vågar erkänna att jag har provat - och misslyckats fattalt, jag blev randig, flammig och brunblaffig Skrattande

Helsdotter
0

Jag använder det ibland, mest på benen. Mitt första försök en gångh i tiden blev som för #1.. nu ser jag till att ha smort in benen med en vanlig kräm först, så det inte är torr områden,knän tex, som drar in mer än resten av benen. Blir jämt o bra nu för tiden.

Att smörja ryggen jämt själv går inte, annars hade jag använt på magen med, men brun mage o vit rygg Cool

Rita-S
0

Å gissa om jag vågar! Jag använder brun utan sol vet jag, jag hatar att baka och grädda i solen som en annan grillkorv, jag vet inget tråkigare, och jag får ont i rygg, höfter och nacke av det dessutom. Så visst fuskar jag i enorm gigantisk stil och sprejar på en aning brunt! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

evacarina
0

Jag har aldrig provat och har inte tänkt det heller. Gillar äkta varor.

Sitter oftast i skuggan med mina böcker… Det är därför jag oftast är en blekfis med soleksem  Cool

Pisan
0

Jag har använt sådana produkter förr. Men nu bryr jag mig inte om ifall jag är vit eller brun - spelar mig ingen roll alls längre. Sitter eller ligger inte ute och "pressar" heller längre. Det är skönare i skuggan Glad och så tycker jag som Rita - det gör för ont att ligga och sola.

Rita-S
0

Jag behöver inte se ut som jag spenderat hela sommarn på stranden, men jag tycker det är trevligt att bli mörk vit iaf och inte se ut som ett lik :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Misimurf
0

Jag använder aldrig riktig brun utan sol, den blir jag bara organge, flammig och fläckig av. Använder istället doves eller loreals lotion med lite brun utan sol effekt. Men det är inget jag gör regelbundet, det är alldeles för jobbigt att hålla på å smörja. Sola solarium gör jag aldrig, klarar inte av att ligga så hårt. Jag blir dessutom aldrig brun bara röd så det känns meningslöst.

anki1
0

Jag har provat, men det blir lite konstigt. Svårt att få färgen jämn. Jag vill gärna vara solbränd, men gillar inte att sola så mycket. Det är ändå ingen idé, för jag har ljus hy (min mormor, min mamma och mina systrar är rödhåriga).

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Sue_Ellen
0

Räcker upp en hand och erkänner.Använder ibland i ansiktet.

Inget att skämmas för tycker jag.

ophelia
0

Det finns något nytt som man kan spraya på har tänkt att kolla upp vad det är och hur det funkar.Behöver på mina ben som har svårt att få färg//Sylvia

Rita-S
0

Jag använder sprejen :) i ansiktet iaf. Jag ahr inte fått fula fläckar änn iaf ;)

Linda72
0

Jag brukar ta  brun utan sol i ansiktet,  tog på benen för ett par år sedan och tyckte det blev randigt och såg smutsigt ut. Hoppas på en fin sommar så man blir naturligt brun?Cool

helenaroth
0

Jag använder ibland brun utan sol på benen, armarna och i ansiktet/halsen. Fungerar bra på mig som har SLE. Jag tål inte alls solen och kan bara vara i skuggan med kläder på! Visar mig alltså inte på badstranden utan får bada i "ensamhet", ingen ser att jag är vit på resten av kroppen!!!!

Om jag vistas i solen utan skydd så blir jag först och främst knallröd och "svidigt" prickig, samt får svåra inre symptom som värk, feber, migrän; allmän sjukdomskänsla.

Jag är glad att "brun utan sol" finns.Cool

Sool
0

Jag använder inte brun utan sol. Har testat, men det fungerar inget vidare. Jag är liksom för blek i utgångsläget, bortom all räddning, det blir INTE solbrunt utan möjligtvis gult eller orange. Solpuder kan jag däremot ha ibland om jag ska göra mig till lite extra ;)

Annars har jag accepterat att jag är och kommer förbli en blekfis. Klarar inte av att vara i solen och om jag blir solbränd blir jag i så fall mest skär/röd/prickig.