Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 5229 ggr
mooos
2008-05-07 10:25
7

Plendil

Igår var jag hos läkaren och fick Plendil för högt blodtryck.  Jag har nog aldrig varit så dålig som inatt.  Världens migrän och rödmosig på tuttar och ansikte, kokade invärtes och frös som en hund utvärtes, mådde illa så det var nära att kräkas och inte tillstymmelse till att kunna sova.

Har någon här inne erfarenhet av dessa piller?  Biverkningarna ska lägga sig efter 1-2 veckor men jag klarar inte en natt till såhär.Gråter

mongu
2008-05-07 12:50
0

Ta kontakt med din läkare omgående. Om man läser biverkningar så är ju det här inte bara de vanligaste.

Så tveka inte utan ta kontakt med läkaren som ordinerat detta. Får du inte tag på honom/henne så prata med sjuksköterskan som är på mott. så hon kan råda dig. Låter inte alls bra tycker jag.

Jag skulle personligen inte våga ta denna medicin innan jag fått OK från ord. läkare.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

kroniskt-ont
2008-05-07 13:36
0

Låter som om du skulle vara allergisk.

Ring din Dr.

mooos
2008-05-07 16:11
0

Jag har fått tag på honom och han anser att det är vanliga biverkningar. Jag är dessutom lite överkänslig när det gäller tabletter. Allt verkar starkare på mej.

Han tyckte jag skulle strunta i att ta dom idag och prova imorron igen. Blev det lika illa så skulle han byta ut dom direkt.

Huvudvärken är ju vanlig biverkning och ett täcken på att tabletterna fungerar, men denna migrän i 2 veckor klarar jag då inte.   Idag är jag öm i huvudet och konstigt illamående.

Jag känner oro och viljan att prova en gång till är inte så stark precis

Rita-S
2008-05-07 17:18
0

Nej det förstår jag mycket väl du inte direkt känner för :O

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sue_Ellen
2008-05-07 22:15
0

Det är olika från person till person vilken blodtryckstabl.man behöver.Tycker du ska ta ett allvarligt snack med din läkare och att han låter dig prova ett annat medel eller kan det vara så att dosen ska sänkas.Vet inte hur mycket du tar av Plendil?

Själv har jag tenormin och det funkar bra på mig.

Stå på dig bara.

KerstinL
2008-05-07 23:27
0

Jag klarade inte heller av plendil.. nu äter jag amlodipin, cozaar comp och metroprolol för mitt blodtryck och äntligen är trycket normalt (hade 160/100), kollade det i förrgår och det låg på 125/75 Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

mooos
2008-05-08 00:43
0

ja tydligen brukar man få prova sig fram enligt läkaren, är man lite känslig på medicin oxå så kan det ju bli värre.

mooos
2008-05-08 18:11
0

Idag har jag tagit Plendil och ingen migrän, inget direkt illamående, men röd i ansiktet och lite hettande känsla.

Så det funkar kanske trots allt.  Vidrig endagsbiverkning i så fall;)