Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 1585 ggr
trollet85
2008-03-12 16:03
0

försäkring.

Jag skulle försäkras av företag jag är antälld på, men fick då svaret från de försäkringsbolaget, att jag inte fick rätt till varken Sjukförsökring eller Olycksfallsförsäkring. Bara Livförsäkring.
Behöver ja säga att ja blev GALEN!!!

förklaringen lät så här: eftersom vi inte vet hur pass sjuk du kommer bli i framtiden kan/vill vi inte försäkra dej. De kommer ta längre tid för dej att bli frisk om du skadar dej jämfört med en icke sjuk person.

Nån mer än jag som har/haft problem med detta?

Faxlin
2008-03-13 13:58
0

Jag får inte heller försäkra mig. Har fått höra detta till leda nu så jag har gett upp.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Fabmaniac
2008-05-03 00:32
0

Nu kommer mitt svar skitsent men det kanske kan vara till nytta för någon annan..

Det låter skitknäppt att du inte skulle få Olycksfallsförsäkra dig! Det är klart du ska få göra det. Fibron gör ju inte att du utsätts för onödiga risker, så som t.ex. en fallskärmshoppare gör (och de får f.ö. försäkra sig mot olycksfall)

Att du inte fick sjukförsäkra sig är ju rätt förståligt, eftersom du redan har en kronisk sjukdom som påverkar mycket av din hälsa.

Om du orkar så tycker jag att du ska ringa försäkringsbolaget och fråga varför du inte i hela friden ska få teckna en olycksfallsförsäkring. Be dem hänvisa till punkterna i avtalsvillkoren och peka ut vilken punkt det är som gäller för att du inte ska få teckna försäkring (om de fortfarande nekar dig det)

Zimba
2008-05-05 01:42
0

Men det låter ju inte klokt. Jag har inte haft problem med mitt försäkringsbolag, dom struntar i att jag e sjuk o skaffa olycksfallsförsäkring var inga alls problem. Men det e kanske olika från bolag till bolag.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Paddiz
2008-05-05 07:39
0

För många, många år sedan hade vi en försäkringsagent hemma för att titta på våra försäkringar. Han blev chockad över att jag inte hade någon försäkring. Orsaken till det var att jag hade problem med magen och inget försäkringsbolag ville ha mig. Han menade att man kunde förhandla fram restrektioner i försäkringen och att den inte skulle gälla för mig om det hade med magen att göra. Han ville oxå kolla med Skandia då de inte brukar vara så hårda och jag fick en försäkring genom dom. Billiga var de oxå och min man bytte till dom oxå.

Kolla med Skandia.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

lucifina
2008-05-05 15:27
0

när jag och sambon skulle fixa lånen till huset kunde man få en försäkring som föll ut och betalade av lånet för en om man dog. den fick man inte teckna om man som jag har diagnosen psoriasis atrit. jag fattar fortfarande inte varför eftersom min sjukdom är inte dödlig vad jag vet. däremot brukar det vara ok med olycksfallsförsäkringar även om man har en kronisk sjukdom.

abbis
2008-05-05 21:31
0

Man kan förhandla så att försäkringen gäller allt utom det man har problem med som t.ex fibron.

Min försäkringsagent tyckte att eftersom min diagnos är 20 år gammal och jag aldrig varit sjukskriven för fibron så skulle jag säga att jag inte längre hade problem tyckte han…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

trollet85
2008-05-08 13:00
0

det dom sa var att om ja skadade mej så skulle de ta längre tid för mej att bli frisk, än en "vanlig" person

bytte försäkringbolag o nu verkar de inte vara nåt problem. detta gällde ju försäkringen som jobbet tecknade, inte min provata.

Ringde sen till mitt försäkringsbolag o frågade hur de kommer bli när ja fyller 25 o min barnförsäkring faller ur. Ja då får du teckna en ny försäkring. det vi inte kan teckna  på dej är  sjukvårdsförsäkring, men olycksfall och livförsäkring. Låter ju iaf bättre =)