förhöjda kalkvärden
nån mer som har de? hur visar de sej o va kan man göra? (vet inte ens om de har me fibron o göra?!?)
ja va o tog ett vanligt blodsvep o då såg dom att ja hade förhöjda kalkvärden. fick ta om kalkprovet o fick svar i ida om att de fortfarande va lite förhöjt o att ja skulle återkomma i mitten på januari för att ta om provet igen.

Ingen aning.. Hur yttrar sig sånt? Är det nåt man märker av eller? Hur påverkar det kroppen att ha förhöjda kalkvärden?

Om man har förhöjda kalkvärden så är det viktigt att det kollas upp ordentligt. Det kan bero på flera olika saker. T.ex. att det är något med sköldkörteln
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Förhöjda kalkvärden bör kolla noga. Det kan leda till att skelettet urkalkas om dt får fortsätta länge. Kan bero på olika orsaker. Bisköldkörtlarna t.ex.
Men bra att det kollas av din läkare.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Nu ringde läkaren igen. Han hade pratat me dom i Linköping och dom tyckte ja skulle komma in dit o kolla mer prover, eftersom ja e så ung. Så nu hoppas ja på att få nåt svar!

Jättebra att det blir kollat. Det är inte bra med förhöjda kalkvärden.
Hoppas att det bara är nåt tillfälligt.
Ha en bra dag! Mongu.

*puttar*
väntar fortfarande svar efter röntgen i mitten av februari…

Jag har förlåga kalkvärden istället.

hum… skumt… va ska/har dom gjort åt de då?