Godmorgon 6/5
Ser ut att bli en skön och solig dag här i Klippan. Kanske kan våra katter få gå ut i rastgården.
Ska åka till Helsingborg nu på förmiddagen och i eftermiddag ska jag se om jag orkar vikra några bläckfiskar och möss. Har fått en beställning som jag vill ha färdig till söndag. Nåja, jag har fyra bläckfiskar och fyra möss kvar så det ska jag nog hinna med.
Hur är vädret hos er? Vad ska ni hitta på idag?
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Det har blivit lite kallare igen efter en helg som var sommarvarm. Men solken lyser så fint och förhoppningsvis värmer den upp till 12.00 ungefär, så kan jag gå ut på altanen o så fröerna som legat i blöt och planta om orkide'erna som överlevt vintern och kalla fönsterrutor. Får ta och klä med bubbelplast nästa vinter, hyrt hus så att byta ut de minimala fönsterbrädorna är inte aktuellt. Och lösa bänkar som jag tänkte ett tag, suck, inte med söner o vovvar. Möjligen stor son o gammal hund men inte med de två mindre..
kallt, grått ont ont ont. Hoppas det blir lugnt på jobbet…
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Märkte när det var sommarvärme vilken otrolig skillnad det är mellan varma o kalla dagar. Har inte märkt skillnaden så mycket förut, kanske fö att värmen kom från fredag till lördag och inte bara gradvis som det brukar. Längtar ännu mer tills det blir riktig sommar nu. För även om det är 12-15 + så är det för kallt, rör mig som en gammal plåtgubbe med igenrostade leder ungefär.

Morning! Här i Landvetter har vi fint väder, varmt. Jag tycker att luftfuktigheten är det som är värst med tanke på hur ont jag har. Fuktig värme - som vi brukar ha här på sommaren - är precis lika dåligt som fuktig kyla om vintern. Den torra värme som finns vid Medelhavet däremot, den är fin!!! 
Ha en fin dag alla!!
Pisan
Hej!
Inatt har jag sovit, nästan 9 timmar! På konstgjord väg förstås, men det var skönt i alla fall! :)
Fint väder har vi här också, och jag ska nu gå ut på en promenad med hundarna efter att ha jobbat lite på förmiddagen.
När det gäller temperatur och värk håller jag med Pisan, det är fuktigheten som är värst för mig också. Annars mår jag bäst av jämn temperatur, 20-25 grader och lite molningt men inte fuktigt är det absolut bästa vädret tycker jag. Någon som har tips på var i världen jag kan finna sådant klimat så stor del av året som möjligt? ;)
Portugal? :)

Cypern?

Vaknade första gången strax före 4 i morse och mådde illa och hade jätteont i magen, åt salami igår kväll och den låg kvar i matsäcken och jag "rapade" salami - urk, äckligt. Det hela utvecklade sig till diarré och kraftigt illamående och värk i magen och nu har jag legat hela dagen - helt utslagen och skakig. F-N! att man inte ska kunna äta vad som helst! Åt skogen med IBS! Vill inte ha det! För c:a 3 månader sedan lade jag om min kost till LCHF (man kan läsa om det på forumet Kolhydrater här på iFokus) och vips! blev magen bra på ett par dagar - tills nu…
Önskar så att jag hade blivit av med det för alltid…. Och jag har flera roliga saker inplanerade den här veckan, som jag förmodligen måste avboka. Varför kan man aldrig få planera nåt???
Kanske det fanns någon tillsats i salamien som du inte mådde så bra av Pisan? Jag vet fler som är kännsliga mot tex glutamater och mår illa av det, men oavsett ingeet kul alls!

Rita; Jag har tänkt så också, att det var nåt däri som jag reagerade på. Tänker ALDRIG mer äta salami!
#10 tänk heller att du får forsöka hitta salami utan tillsatser :D Jag vet det finns! DOm är urgoda, jättedyra og urgoda! :D

Är det från det där stället i Oskarshamn? Som man kan beställa ifrån så skickar de?

Önskar att veckan vore över så jag kunde lägga mig ner och "dö" i frid…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Simson - läste i en annan tråd vad du går igenom just nu, jag kan förstå att du vill att den här veckan ska vara över. Massor med styrke kramar till dej

Hm, kanske ska berätta om min dag också…Det har väl inte hänt nåt speciellt. Vädret har varit ganska fint, men det har varit fuktigvärme och det har kommit nån regnskur så det känns i kroppen. Jag och lill killen jag jobbar med har varit hemma hos mig idag och bla planterat blommor i krukor och byggt en fågelholk.
Efter jobbet var det möte, vi gick igenom nåt nytt datasystem som vi ska använda för att få information från kommunen, våran chef mfl. Var inte hemma förren halv åtta. Var då duktig och lagade lite mat. Medans jag höll på med maten så satte jag igång diskmaskinen…den lät lite konstigt och jag fick syn på att det började välla ut massor av skum ur den.
Då kom jag på att igår när jag plockade i den så tog jag ett glas som stog på diskbänken och skulle ställa i det. Vände det upp och ner för att ställa det i den övre korgen, då rann det nåt ur det. Då kom jag på att jag ställt diskmedelsflaskan upp och ner i det glaset för den var nästan tom. Det blev en pöl med diskmedel på luckan men det tänkte jag att jag skulle torka bort när jag hade plockat klart disken. Gissa om jag kom ihåg det…självklart inte. Att man aldrig lär sig att man glömmer saker om man inte gör det på en gång.
Kan tala om att jag fick stå och ösa skum ur diskmaskinen en lång stund och sen fick jag köra den på sköljprogram och sen ösa skum igen. Men nu så funkar den igen som tur är.

Misimurf: Tack! Jo veckan tog en helt fel vändning idag!! Nu sitter jag med ångest och vet inte hur jag ska få någon rätsida på det hela. Önskar innerligt att allt vore över!!
Alt vadå, Simson gumman?

När städfirman kom in i lägenheten idag och skulle flyttstäda har hantverkarna inte gjort någontin mer än bara rivit ner och skitat ner. Det går inte att städa…
Jag skulle ha skaffat jurist i samma stund jag flyttade till stan…
men vad tusan! Jag har missat MASSOR! :O är det inte nya ägarens problem då när h*n har bestält hantvärkare??

Hantverkaren skulle göra mina garantijobb först. Det som hantverkarna själva förstört innan jag flyttade in. Sedan skulla vi flyttstäda. Sedan skulle hon flytta in. Enkelt och bra.
Hantverkaren var på oss som en hök när jag flyttade ut och fick nycklar samma dag. 26 mars.
Så ville nya ha parketten omslipad. SEDAN skulle jag städa!!
Detta gick jag inte med på utan fick dem att ta över en vecka tidigare för att de skulle göra sina jobb under sitt ägande.
Nu visar det sig att hantverkarna inte gjort någonting. Var rädd för att de skulle sätta mig i kläm på något vis om de bara kunde. Det har de gjort nu.
Jag har inte ens haft någon nyckel sedan mars. Under den tiden har hantverkarna haft egna visningar av lägenheten utan att frågat mig…
O.O Men!