Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 954 ggr
Helsdotter
0

Godmorgon 5 maj

Godmorgon, har inte sovit så mycket i natt, så jag hinner faktiskt med o säga godmorgon i dag. Annars är det em innan jag ser den tråden. Ska iväg till en av pojkarnas skola på möte, och efter det åker jag hem o sover lite. Gissar det var nå't i jorden i går, dvs mikroskopiska småkryp. Jag har haft en ruggig klåda hela natten men inga små kryp syns till, och inga tsickmärken heller för den delen. Kom ihåg att det var samma i fjol, då skyllde jag på katterna, att de dragit hem små loppor till soffan ..

Nåja, det har slutat klia nu iaf, som tur är. Vill ju inte sitta med ett antal lärare o skolpersonal o klia klia klia…

Ska ta o kolla vovvarna med, fast kliar de på dom brukar det märkas…

Sool
0

God morgon!

Jag har också haft en dålig natt. Låg klarvaken fram till 4 och har sovit lite till och från mellan 4 och 7.30. Men jag är glad att jag i alla fall sov något - det blir så väldigt svårt att klara något under dagen annars. Nu ska ja på fibrokurs på fömiddagen och till kiropraktorn på eftermiddagen. Därefter ska jag försöka jobba lite.

Rita-S
0

God morgon!
jag har heller sovit eländig i natt vet jag, men det har jag gjort flera veckor i sträck.
Har börjat ta Melissa nu och skal se om den funkar nåt särskilt bra.
Hadde min sista simming på sjukbasänget i dag före sommarn, sen skall jag återkomma på hösten om jag behöver simma igjen.
Skal kolla vad som finns av möiligheter i Delsbo nu :)

Sitter på jobbet och kan knappast vänta på att dagen skall ta slut, vil hem och lägga mig på soffan med en katt.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

anki1
0

har ådragit mig en förkylning i helgen, och gubben har svårt att tåla att jag "snörvlar2 och har mig. Och att jag har lite jobbigt med andningen annars med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Pisan
0

Anki1: Stackare! Säg till gubben att dra dit pepparn växer om han inte står ut med lite snörvlande….Glad Man kan väl inte hjälpa om man är förkyld heller. Hoppas du blir bättre snart.

Själv så har den där j-a huvudvärken jag hade häromdagen (som jag trodde var förstadium till hjärnblödning) börjat ge sig till känna igen. Den smyger sig liksom på mig under dagen, började som en liten tyngdkänsla i knoppen när jag vaknade och har nu eskalerat till ett intensivt molande bakom vä öra och fram i ansiktet och ner på framsidan av halsen. BLÄ!!!!!!!!

Sool
0

#4 Pisan! Kom på en sak ang. din huvudvärk. Någon tipsade dig om Eeze och du skrev att du skulle testa, om jag inte minns fel. Men om du inte tål NSAID-preparat, och särskilt inte Voltaren så tål du inte heller Eeze för det är samma aktiva ämne i de båda - Diklofenak. Det kanske du redan vet, men jag tänkte det var lika bra att nämna det så det inte blir något galet.

Hoppas du hittar något annat som hjälper!

Rita-S
0

oj, det hadde ju inte jag kollat, Sool, bra du sa till om det!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pisan
0

TACK Sool!!! Visste inte det. Hade väl tänkt att fråga på Apoteket (har inte hunnit/orkat gå dit än) vad Eeze innehåller - men nu slapp ju att gå dit! Tål inte diklofenak alls. Jättegulligt av dig att tänka på mig!  Glad