Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1200 ggr
Rita-S
0

God morgon 3de maj!

Hur är det med huvudet, Pisan? Har du fått nåt lindring? Har du nåt tablett du kan ta mod huvudvärken?

Själv har ja nyss klivit upp efter att jag legat och gosat med gubbe och katt i sängen.
Vet inte riktig vad jag skall hitta på, men funderade på att åka till Hudik och kika litegrann, kanske fika lite eller dyl..
Skal höra vad gubben vill

Annars har vi massor av ost kvar så jag tänkte vi tar ost och vin i kväll, jag och gubben :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Paddiz
0

Har fixat de dagliga sysslorna (rensat kisselådor, diskat mat och vattenskålar, bäddat) då de måste fixas. I övrigt har jag inte tänkt göra ett smack. Ja, jag har väl tänkt titta på film och ev. ta några kort på lilla Miracle.

Pisan: Hoppas att du känner dig bättre idag. Vid kraftig huvudvärk/migrän tar jag Voltaren (den receptfria).

Rita.S: Hoppas du och din gubbe får en mysig kväll.

Ha en skön lördag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Pisan
0

Morning!

Jag lever! Trodde jag skulle få hjärnblödning faktiskt. Det var riktigt läskigt. Det var väldigt länge sedan jag hade en sådan hemsk hv. Till slut så bestämde jag mig för att palla upp med alla kuddar och soffdynor och dylikt som finns här hemma i sängen och gå och lägga (läs sitta) mig med hörlurar och försöka koncentrera mig på musiken - och det lyckades! Har ingen hv idag men känner mig bakfull… och trött, har inte sovit speciellt länge.

Jodå, jag har tabletter att ta och är utredd och man har kommit fram till att det är spänningshuvudvärk jag har, det är inte migrän, har testat migränmediciner. Jag har t o m varit hos neurolog. Jag har Tramadol och Panodil som jag tar mot värk i kroppen - utom knoppen, för mot den funkar bara Citodon. Fick i mig 8 Citodon igår. Och 2 omgångar med Sobril x 2, ett par tre Redbull och Coca Cola, migränte (funkar på vanlig hv också) Termoplåster i nacken - ja, allt det där som jag brukar köra med när jag har hv. Men tipset jag fick om kall vetekudde skall jag prova, skall lägga kudden i frysen direkt.

Skall åka och hälsa på min 95-åriga mormor idag och i kväll skall båda barnen på födelsedagspartyn så kvällen blir ovanligt lugn.

Hoppas ni får en fin dag allihopa!!!

Pisan

Pisan
0

Jag önskar att jag kunde ta Voltaren mot hv, men jag tål inte NSAID-preparat, inga alls - tyvärr.

Rita-S
0

Funkar Eeze , Pisan? Den är ju båda för migren och vanlig huvudvärk, den funkar hyfsat bra för min migränliknande spenningshuvudvär iaf :)

Nu är jag nyss hemkommen från Hudiksvall, vi var och köpte nya skjortor till gubben, och fikade med Simson :)
Fick en liten present til katterna när vi hälsade på hemma hoss henne sen, och efterlot oss en liten present med ;)

Nu tvättar jag lite kläder, ja egentligen gjör ju maskinen jobbet ;D Skall bara ta det lugnt nu fram mot kvällen, och sen blir det ost och vinfrossa :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

[Tassy]
0

God dagens! Här ska det grillas och njutas av solen :D

Sedan blir det städning och aktivering med djuren :)

Ha en bra och smärtfri dag, kramar till alla :)

Paddiz
0

Pisan: Jag lider med dig. Det är jobbigt med spänningshuvudvärk - ja, i och för sig är det jobbig med all sorts huvudvärk.

Jag får migrän så fort jag är i närheten av parfym/rakvatten och äntligen har jag hittat en tablett som hjälper mig.

Tassy: Så gott med grillat. Ha det så trevligt.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Simson
0

Pisan: Vilken fruktansvärd dag och huvudvärk du har! Suck! Lider med dig!

Rita: Många tack för vackra saker!! Du skall se hur bra de passar in när jag vågat sätta upp resten av sovrummet! Alltid kul att träffa er då ni har en bra inverkan på mig! Även om plånboken blev tom… Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

hehe brukar bli så;) kram på dig, Simson!

Rita-S
0

Jag har "order" från min mann att berätta att nu kikar vi Kill Bill 2 efter vi såg Kill Bill 1, och han njuter av en god wiskey, en Laphroaig för dom riktig utbildade innom wiskey och därmed vet det är en mycket rökat wiskey. Jag har vågat mig på att smaka, jag tycker wiskey smakar kattkiss, men det gjorde iaf inte denna. Min kommentar var "det är den minst otäcka wiskey jag har smakat" varpå gubben garvade och sade "du vet folk flest sulle nog sagt det är den bästa wiskey dom smakat". Jag tror det är förbehållen dom som faktisk uppskattar wiskey ;) Eller hur Simson?

Pisan
0

God natt allihopa!

Nu ger jag mig för idag. Är skittrött och har varit så hela dagen, antagligen sviter efter gårdagens hjärnblödning…

Rita: Ska testa Eeze. Har aldrig gjort det men det är ju helt klart värt ett försök.

Sov gott!

PisanGlad

Rita-S
0

#10 jag hoppas den har lika bra effekt på dig som den har för mig i så fall :) den fungerar som sagt jättebra för mig på mildare migrenattacker och spänningshuvudvärken så det kan ju va värd ett forsök iaf! :)