Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1155 ggr
Rita-S
0

God morgon 2 maj

Urk, i dag är en helsikes dårlig dag. Ont överalt, sovit elendig för många nätter i rad.

Hur jag skal orka med jobbet i dag måste fåglarna veta..

Vad skal ni hålla på med i dag?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Paddiz
0

Vet inte om morgonen är så god idag. Har ont överallt och då mer än vanligt. Skulle röja i källaren igår men det blev bara gjort en liten röjning. Jag var så dum att jag flyttade en byrå själv och det känns idag.

Idag håller jag på med veckostädningen och ska ta lite röjning i källaren - men det blir bara lite + att jag ska vänta tills min man vaknar så att jag får hjälp.

Hoppas att du orkar jobba Rita - jag ska tänka på dig idag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

solblomman
0

God morgon här i Njurunda är det regn och surväder samt mycket ont överallat.Idag skall jag vara med mina två barnbarn 1 och 5 år hoppas att det går bra (eftersom jag har svårt att lyfta när jag har ont i händerna )annars skall min man komma hem.Vi skall på 7 års kalas hos ett annat barnbarn på eftermiddagen.Det blir en jobbig men rolig dag. Många kramar till er alla.

Rita-S
0

Tack Paddiz, det lär behövast!
Första mailet jag fick var en sur privatkund som mailade en reklamation till oss. Det är då fel, jag sitter på avdelning för återförsälgare och inte privatkunder, så han blev rätt arg när jag gav honom länken till vart kunder skall kontakta HP.

Nästa var en återförsälgare som skällde mig ut för att klagomålsavdelningen har avslagit en reklamation på et kamera som är 2,3 år gammalt, "det är FEM ÅRS REKLAMATIONSRÂTT I NORGE FAKTISK!!!!!!!!!!"
Det är bara det att den lagen om 5 års reklamationsrätt omhandlar privata konsumenter och "XXXXXXXX (stedsnamn borttagen) Borr og Betong AS" är då inte en privat konsument, bedrifter har TVÅ års reklamationsrätt och då är ju fristen ute.

Suck. Detta börjar inte alls bra.
Hoppas det blir lite lättare stämning i dom nästa mailen. Det är skrämmande när man behöver utbilda en återförsälgare i köpslag!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Pisan
0

Stön….. Vilken huvudvärk! Det blir ingen rolig dag idag…

Rita-S
0

#4 stackare! :S

Sool
0

God förmiddag!

Många som verkar ha det jobbigt idag, tråkigt :( Hoppas ni får en bättre dag imorgon.

Jag har än så länge en ganska bra dag! Har sovit hyfsat 3:e natten i rad utan sömntabletter och jag tror verkligen att min nya medicin har börjat ge mer positiva än negativa effekter, för värken är inte alls så framträdande längre. Visst har jag ont i t.ex. axlarna, men det är mycket mer hanterbart och gör liksom inte outhärdligt ont överallt och hela tiden om ni förstår hur jag menar. Och jag orkar mer nu även de dagar jag sovit dåligt/inte alls på natten. Hoppas, hoppas att det är ihållande! :)

Idag jobbar jag hemifrån på förmiddagen och på eftermiddagen ska jag åka in en sväng till stan och ordna med lite grejer som rör jobbet. Efter det gör jag nog inte så mycket mer, det brukar ta en del på krafterna att åka in till stan.

Rita-S
0

Underbart att du sover gott, Sool, det är alfa omega om man skall må bra att man iaf har sovit gott på natten :)

[Tassy]
0

Rita: jobbar du på 24 help (teleperformance) månn tro? :)

Rita-S
0

#8 japp ;)

[Tassy]
0

aha! Min gubbe jobbar där också, han sitter på danska linjen ;)

Rita-S
0

danska linjen vart? :D Det är ju 5 avdelningar med danska linjer ;)

Pisan
0

Nu är det kväll och huvudvärken är kvar, den har t o m tilltagit… Det är konstigt för den brukar avta framåt kvällningen…. Jättejobbigt. Hur skall jag kunna sova? Kan inte ligga ner när jag har ont i huvudet. Får väl palla upp mig och sitta och sova.

God natt allihopa!

Pisan Glad

Misimurf
0

Jag har nyss kommit hem från mina föräldrar. Jag har hjälpt mamma att hämta hö. Vi har lastat 90 höbalar på och av ett lastbilsflak. Balarna var tunga och otympliga så nu har jag ont i ryggen, nacken och händerna. Önskar att jag fick ligga hemma och vila upp mej imorn men jag ska jobba. Börjar 11 imorn och slutar runt 16 på söndag. Ikväll ska jag bara ligga på soffan och käka godis.

[Tassy]
0

#11 hoppsan, de har jag ingen aning om Räcka ut tungan
 men han är lätt att känna igen, kort, skäggig och har dreads Flört

Pisan
0

Ingen idé att gå o lägga sig…. Huvet sprängs om jag lägger mig ner Gråter Alla har lagt sig utom jag. Sitter här i köket och löser korsord och försöker använda google som hjälp när jag kör fast. Är skittrött och proppad med sömnmedicin men vågar inte lägga mig ner. Skall skriva klart här, sen skall jag bädda och palla upp huvudänden på sängen så att jag kan sitta och sova, om det nu går. Hur gör ni andra när den här djävulska huvudvärken slår till? Kan ni ligga ner? Kan ni sova? Det kan inte jag. Men jag är så trött, så trött…….

Dessutom har grannarna ovanför något slags samkväm - typ fest eller nåt….Ledsen

Misimurf
0

Stackars dig Pisan, sån huvudvärk är inte rolig. När jag får svår huvudvärk är det enda som lindrar att ligga i ett mörkt svalt rum med huvudet ganska högt och försöka slappna av. Det är så jobbigt för allt man vill är ju bara att sova och bli av med värken. Önskar att jag hade något bra tips att ge dig men tyvärr så har jag inte det. Själv så sitter jag här vi datorn och är halvsnurrig pga att jag stoppat i mej Tradolan. Var tvungen för jag hade så jäkla ont efter hölastandet. Ska försöka sova om en stund tror jag men jag börjar inte jobba förren 11 imorn så jag kan vara uppe en stund till.

Sool
0

Pisan! Hoppas du fick sova något sedan i alla fall och att huvudvärken är bättre idag. Jag vet precis hur hemskt det är.

Är det migrän du har? I så fall kanske det finns någon annan medcin som du kan testa?

Mitt bästa tips är annars att ta en vetevärmare och lägga i frysen (jag förvarar alltid min där för säkerhets skull, man vet ju aldrig när huvudvärken slår till) och liksom linda den runt huvudet. Då brukar jag t.o.m. kunna ligga ner en stund och med lite tur hinner sömnmedicnen verka då.

Rita-S
0

#14 då tror jag att han jobbar på qualification eller nåt, för jag tror jag har sett honom på "andra bygnaden" nån gong :)

Stackars liten pisan!

[Tassy]
0

#18 de kan nog stämma bra de Glad