Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 614 ggr
Rita-S
0

God morgon 1a mai!

Hur mår ni alla mina fibrovänner?

I dag får jag en vegerarisk kompis på besök, så då skal vi självklart gjöra vegetarisk middag :) Jag tänkte gjöra ädelost pai till  pojkarna (jag kanske smapar en liiiten bit själv med) och nånting wokade grönsaker kanske.. funderade på att woka paprika i många färger, böngroddor, squash, bambusskott, lite mais och kanske nåt annat

Sen mozarellagratängen min brevid tänkte jag, nåt måste ju även jag ha brevid ;)

Vi skall äta middag och se film och egentligen bara relaxa i hela dag (föruten matlagningen)

Vad skal ni hitta på?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Paddiz
0

Godmorgon

Vi ska städa i rummet vi har i källaren. Allt som kan vara bra att ha står i rummet och nu kommer vi inte in längre =O) Det behöver röjas ordentligt. I eftermiddag ska vi bara ta det lugnt och titta på de två sista avsnitten i Dr House säsong 4.

Vill önska alla en trevlig 1:a maj.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

ophelia
0

Godmorgon.

Vi ska ta en tur till Danmark och Kastrup.Gubbens systerson ska åka hem till Trondheim efter att ha varit hos oss i nästan en vecka.Han ska flytta ner till sommaren och har haft mycket att göra.Med att söka hus.Registrera firma m.m.Kanske vi tittar in på Bella center på vägen hem.Har aldrig varit där.

Sonen är på väg hem och ska vara här till helgen.Fullt ös här alltså.

Ha en fin första Maj alla.//Sylvia

Helsdotter
0

Godmorgon

I dag ska jag försöka få igång högtryckstvätten och städa bilen. Och få bytt till sommardäck. Brukar göra det själv men nu är jag utan garagedomkraft och att använda den som hör till bilen, en så'n med vev, det fixar jag inte. Tur det finns vänner som har grejor, och som gillar att fixaa med bilar dessutom.

Och så hoppas jag att jag får inviga min nya bläster, ska prova lite flerstegsblästring och se om det går blästra på små kakelbitar som jag har liggandes från någonstans jag inte ens minns. Ibland är 'bra-att-ha saker' bra att ha :)

Ha en fin helg allihop

Zimba
0

Jösses vad ni ska göra mycket. själv ska jag förhoppningsvis inte göra nånting.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Sool
0

God förmiddag!

Jag ska försöka jobba lite eftersom jag inte hunnit så mycket som jag planerat tidigare i veckan. Om jag orkar ska jag sedan handarbeta lite också.  Håller på att sticka en tröja som ska bli födelsedagspresent om några veckor och så ska jag sy ihop en elefant som jag virkat till en nyfödd släkting.

Hundpromenader blir det också förstås, åtminstone en lite längre i skogen har jag tänkt.

Hoppas ni andra får en bra dag!

Simson
0

Jag har tvättat och är så lycklig över att jag orkar vara uppe efteråt. Att jag inte behöver lugnande för öronen. Man blir tacksam för lite när orken aldrig finns.

I eftermiddag blir det Tillbaka till framtiden" med Michael J Fox även om jag sett den 7 265 489 gånger redan…minst!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Simson
0

Ååå jag kan inte hålla mig…"I dag får jag en vegerarisk kompis på besök, så då skal vi självklart gjöra vegetarisk middag :)" …Rita: Skall ni göra middag på den vegetariska kompisen??? Dig vågar jag inte hälsa på! Räcka ut tungan

Pisan
0

God kväll!

Har en ontdag, lågtryckssjuka… Har inte gjort mycket. Min ena unge ville baka, det fick hon - men jag höll mig i bakgrunden, hon fick fixa det mesta själv. Går och lägger mig snart.

God natt, hoppas ni får sova (gott)! Glad

Pisan

Misimurf
0

Jag har inte gjort ett dugg idag. Har haft ont i hela kroppen pga att det regnat och blåst. Ledsen

Rita-S
0

#7 men SJÄLVKLART, trodde du det fans andra skäl att ha vegetarer på middag? ;) Skämt åsido, vi fick kalla fötter och gjorde middag på nåt annat, så min kompis lever och är oäten ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Simson
0

#10 Skrattande