Valborg & 1:a Maj
E det nåt ni firar tro???? Går i 1:a maj tåg eller tänder brasor. Eller vad man nu gör dessa dagar.
Jag struntar som vanligt i detta firande. Det räcker att jag varje år har 1:a maj tåget nästan utanför mitt fönster, jättekul, not.
Här har vi ju den berömda cortegen (hur det nu stavas) med allt vad det innebär. Men inget jag springer å tittar på.
Zimba`s mitt i natten fundering.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
1a mai firar vi, valborg är inte lika vanligt att fira stort, men vi har nog nån bättre middag på valborg :) även på 1a mai. När jag va yngre spelade jag i korps så vi paraderade ju och spelade på åldershemmet och sjukhemmet för dom äldre, nåt dom värkade uppskatta mycket
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Idag ska vi bara ta det lugnt och imorgon ska vi fira dagen med att städa i källaren. Måste röja ut allt som ska slängas och då passar det bra när min man är hemma från jobbet. Nu är detta planer och planer kan ju ändras - så vi få se om det verkligen blir av eller om vi bara tar det lugnt.
Ha en skön onsdag.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Det brukar alltid vara någon som har magsjuka på valborg av ngn anledning. Nu ligger lillkillen i soffan med ont i magen, får se om det passerar så vi kan åka runt o se på brasor. Annars blir det som vanligt med film o pizza framför tv'n
men va tråkigt, Helsdotter :( Hoppas han kryar på sig så ni kan kika på brasor!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Valborg firar vi med att att tända en rejäl brasa av gammalt ris m.m.Vi är nere i betet för där rinner bäcken så att vi har tillgång till vatten.Så blir det lite korvgrillning och kanske en liten öl.Första Maj firandet står vi över.//Sylvia

Vi brukar aldrig fira Valborg.
Valborg har jag inte firat på flera år. 1a maj brukar jag gå ner i parken o lyssna på talarna, stödja arbetarnas sak. Men annars inget.

Jag har nyss kommit hem från majbrasan som är här i byn där jag bor. Det var mycket folk och jättefint fyrverkeri. 1 maj firar jag däremot inte, för mig blir det bara en dag att vila upp sig på.