Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 741 ggr
Zimba
0

Valborg & 1:a Maj

E det nåt ni firar tro???? Går i 1:a maj tåg eller tänder brasor. Eller vad man nu gör dessa dagar.

Jag struntar som vanligt i detta firande. Det räcker att jag varje år har 1:a maj tåget nästan utanför mitt fönster, jättekul, not.

Här har vi ju den berömda cortegen (hur det nu stavas) med allt vad det innebär. Men inget jag springer å tittar på. 

Zimba`s mitt i natten fundering.Fundersam

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

1a mai firar vi, valborg är inte lika vanligt att fira stort, men vi har nog nån bättre middag på valborg :) även på 1a mai. När jag va yngre spelade jag i korps så vi paraderade ju och spelade på åldershemmet och sjukhemmet för dom äldre, nåt dom värkade uppskatta mycket

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Paddiz
0

Idag ska vi bara ta det lugnt och imorgon ska vi fira dagen med att städa i källaren. Måste röja ut allt som ska slängas och då passar det bra när min man är hemma från jobbet. Nu är detta planer och planer kan ju ändras - så vi få se om det verkligen blir av eller om vi bara tar det lugnt.

Ha en skön onsdag.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Helsdotter
0

Det brukar alltid vara någon som har magsjuka på valborg av ngn anledning. Nu ligger lillkillen i soffan med ont i magen, får se om det passerar så vi kan åka runt o se på brasor. Annars blir det som vanligt med film o pizza framför tv'n

Rita-S
0

men va tråkigt, Helsdotter :( Hoppas han kryar på sig så ni kan kika på brasor!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

ophelia
0

Valborg firar vi med att att tända en rejäl brasa av gammalt ris m.m.Vi är nere i betet för där rinner bäcken så att vi har tillgång till vatten.Så blir det lite korvgrillning och kanske en liten öl.Första Maj firandet står vi över.//Sylvia

rockyboy
0

Vi brukar aldrig fira Valborg.

dreamiz
0

Valborg har jag inte firat på flera år. 1a maj brukar jag gå ner i parken o lyssna på talarna, stödja arbetarnas sak. Men annars inget.

Misimurf
0

Jag har nyss kommit hem från majbrasan som är här i byn där jag bor. Det var mycket folk och jättefint fyrverkeri. 1 maj firar jag däremot inte, för mig blir det bara en dag att vila upp sig på.