Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 4532 ggr
Fabmaniac
0

Behandling med Botox

Det är ju många av oss som har hemska spänningar i våra muskler och jag vet att funktionshindrade med CP-skada kan få Botox-injektioner mot smärta uppkommen av deras krampande muskler…..så jag tycker att det borde ju funka på oss också.

Är det någon som har fått Botox-injektioner mot smärtan? Vore kul att få höra hur det funkar.

Sue_Ellen
0

Botox är väl ett nervgift om jag inte minns fel.Har inte med fibro att göra.

Någon annan?

Rita-S
0

ja, vad jag vet förlamar botox nerverna, inte musklerna? Nu är ju inte jag nån expert på just botox då får jag erkänna

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Fabmaniac
0

Botox blockerar impulsen från nerverna till musklerna så att de inte kan dra samman sig utan tvingas slappna av. :)

Sool
0

Jag har inte fått botoxbehandling själv, men visst används det även mot smärta. Det vet jag flera läkare som gör. Däremot vet jag inte om det hjälper mot fibrosmärta, utan det vanligaste användningsområdet är behandling av huvudvärk.

Rita-S
0

#4 kan du berätta mer om botox och smärtlindring?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Fabmaniac
0

Jag tycker att det låter mycket intressant då jag har väldigt mycket spänningar i skuldra/axlar/nacke/hals. Det länns som att jag skulle kunna bli hjälpt av Botoxbehandling.

Sool
0

#5 Jag vet som sagt inte hur det fungerar på andra smärttillstånd, men när det gäller kronisk huvudvärk står det lite om det på http://www.stangablick.net/  under "länkar och lästips".

Simson
0

Jag har läst lite om Botox och tinnitus och detta är jag nyfiken på för egen del. Även Botox mot käkarna.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sue_Ellen
0

Tydligen är det lite av ett universalmedel men jag skulle inte göra det.

Läs här

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article1701649.ab

Rita-S
0

hm, inte konstigt jag inte har hört om så många som provat botox mot värk, det är inte godkänd i sverige som det