Atarax
Jag fick träffa en ny läkare i veckan. Hon var inte glad för att jag tog 1,5 Stilnoct till natten utan ville jag skulle ta 1-2 Atarax och bara en Stilnoct. Jag har provat att ta en Atarax nu i två kvällar och jag känner mig faktiskt lite dåsig av dessa. Nu håller jag på att minska på Stilnocten och har bara tagit 1 1/4 nu i två nätter.
Någon som har erfarenhet av Atarax?
jag äter atarax då jag får panikångest, och de fungerar toppen!
Inom en kvart har jag lugnat mig mycket hur hårda attacker jag än får :) Det bästa jag provat i medicinväg. Sussar också gott på dem vid behov.

Hur stor dos tar du? Hur länge upplever du att medicinen sitter i kroppen?
Jag har nämligen varit väldigt trött på morgonen nu efter att jag tagit en tablett (25 mg) på kvällen. Enligt bipacksedeln sitter medicinen i 12 timmar.
Medicinen är ju bra eftersom den inte är beroendeframkallande.
jag upplever att de sitter i minst 12 timmar, ibland längre. Jag tar mellan 1 och 3 tabletter på 25 mg.
Men att man känner sig trött på morgonen tror jag gäller all medicin som man sover på, man sover ju inte helt naturligt så att säga.

Jag har fått Atarax vid nässelutslag. Det är ju antihistamin också.
#4 japp, från början allergimedicin ;)
en vän till mig får den medicinen pga eksem. men hon tar dem bara när det är riktigt riktigt illa så hon kliar sig sönder och samman om nätterna, för hon säger att hon blir jätte trött/dåsig dagen efter, som en bakfylla utan illamående på något vis.
Ja det känns lite som bommul i huvudet efteråt

Min sambo äter atarax och han mår bra av det. Han äter nog minst 3st/kväll.

Min väninna tog det förut, för att kunna somna. Säkert bättre än insomningstabletter som ju är beroendeframkallande.
Värkar som Atarax har en positiv effekt på fler ?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.