Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1135 ggr
proosit
0

Ny läkare i morgon!

I morgon ska jag träffa en ny läkare…Känns lite spännande. Jag har gått hos en privat läkare hittills men av olika skäl känt att vi inte kommer så mycket längre. Jag frågade när jag bokade tiden om jag behövde ha journalkopior med men fick till svar att det behövdes inte; det ska räcka med min egen berättelse (fan tro´t). Sköterskan som bokade tiden sa också att om det inte funkar är det bara att gå tillbaks till min gamla (som i alla fall skriver ut värktabletter) för nu kan man lista om sig hur många gånger som helst.

Känner en blandning av hoppfullhet och skepticism. Något nytt måste i alla fall hända för som det är nu orkar jag inte riktigt ha det längre. Som så många har sagt före mig: man ska vara frisk för att orka vara sjuk!

Paddiz
0

Lycka till med den nya läkaren. Hoppas att allt ska gå bra.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Rita-S
0

Lycka till!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sool
0

Hoppas det går bra. Lycka till!

Misimurf
0

Hoppas att det går bra. Du får skriva och berätta hur det gått. Lycka till

Fiddeli
0

Lycka till!!!  Glad

proosit
0

Tack alla…

Jo det gick bra! Det betyder verkligen mycket att man tycker om läkaren som person också. Hon var väldigt rar, lyssnade bra och gav intrycket av att inte veta allt. Vilket jag tycker bådar gott, det kändes verkligen som hon lyssnade med empati och såg mig som person. Ska dit igen om ett par veckor och fortsätta diskutera hur vi ska fortsätta. Sjukskrivning var tveksamt, hon sa att försäkringskassan är på läkarna så fort de sjukskriver (för bland annat fibromyalgi) och tycker att patienterna kan gå ner i arbetstid i stället…Gladare idag både för att det gick bra och för att det är så fantastiskt fint vårväder idag! hoppas ni har kunnat njuta av solen också.

Misimurf
0

Va skönt att höra att det gick bra. Det är inte ofta man träffar förstående och bra läkare. Hoppas du får den hjälp du behöver.Glad