Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 1068 ggr
ninja66
0

Var en givande rehabilitering

Var förra vecken på andra delen av en infobaserad Fibromyalgirehabilitering, och det var faktiskt givande. Vi fick en massa information on sjukdomen och med vad vi kan underlätta symptomen. Vi var två som hade fått melatonin för sömnen, och nu har hela gänget detta i bruk. Det var endast positiva upplevelser som gänget hade av detta. Det var som att vända blad i boken när man sovit första natten som en stock! Det är naturligt medel för kroppen, så inga sidoeffekter behöver man vara rädd för. Nu fick vi reda på att EPA är ett viktigt ämne för att förebygga/reparera cellerna som transporterar smärtsignalerna till hjärnan. Vi provade på joga också, och det värkar som våra fibrors grej i motionsväg, långsamma rörelser och töjningar. Måste nog tacka Reuma i Heinola för en jättebra informationskurs. Ha en minreväkande vår!

proosit
0

Hej Ninja!

Är det i Finland du bor/varit på rehabiliteringskurs? Det lät spännande med att ni fått Melatonin, jag har för mig att man inte kan få det här i Sverige (rätta mig gärna om jag har fel…). Vad är EPA för något? Beräta gärna mera om du har tid!!