Previa Utredning
Har idag varit på Previa och träffat en läkare för utredning som regeringen tvingar på folk.
Hade lyckan att få en helt underbar läkare som verkligen kunde detta med Fibro och värk.
Han kom fram till ganska snabbt att jag har Neuropatisk smärta förutom Fibron. Där fick jag förklaring till dessa fruktansvärda smärtor som kan komma överallt men till största delen i ben och höfter.
Det bränner, hettar, hugger, skär, domnar och kryper. Han hittade snabbt alla symptom varav det sista var att jag kan vrida ut armbågarna på något sätt som inte är normalt. Dessutom så fick jag förklaringen att den sjukdomen han anser jag har ger väldigt ful läkning vid operationer.
Jag kommer tyvärr inte ihåg vad sjukdomen hette men får allt på papper på Torsdag då jag ska dit igen. Tydligen så får ett stort antal Fibro av denna sjukdom. Så jag har både och!!
Dessutom ska han kontakta min läkare för han anser att jag ska börja äta Lyrica mot nervsmärtorna så min kropp får lite lugn. Han anser det är en väldigt bra medicin. Jag blev dessutom helt utslagen av honom när det gäller ett arbete. Finns inte en chans sa han och att det nu är deras jobb att få F-kassan att inse det.
Är det någon här som provat Lyrica?? Hur har den fungerat i så fall på er?

Har aldrig provat medcinen så där har jag inget att tillföra. Men jag ville bara säga att jag är så glad för din skull att du fått träffa en läkare som var bra. De växer inte på träd de heller.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nej dom gör ju inte det så det var en upplevelse. Önskar verkligen vi alla kunde få träffa sådana.

Vilken underbar tur för dig att få träffa en så förstående läkare.Man har ju inte mindre ont men det käns skönt i hjärtat när någon förstår en.//Sylvia

Har provat Lyrica. Tålde det inte. Det blev stopp med kisseriet, kunde helt enkelt inte kissa. Jätteobehagligt! Detta fanns med som ovanlig biverkan. Jag hoppas verkligen att du kan ta Lyrica utan problem så att du får bukt med din smärta. Kram på dej!!!
Jag har provat lyrika. Dom första två veckorna fick jag kraftig yrsel väldigt obehagligt. Men jag fick sova på nätterna och min huvudvärk hölls borta, men efter man hade ätit dom ett tag märkte jag hur jag börja samla vatten och blev svullen och efekten blev bara sämre och sämre fick åter svårt att sova och sexlusten försvann och huvudvärken var åter ett stort problem. Så jag äter dom inge mer. Provar nu andra mediciner men jag tycker inte om dom heller dom heter Gabapentin Teva är det någon som har ätit dom?
Jag har börjat få väldigt fula ärrbildningar efter sår på armar och ben. Jag har tagit bort ett par.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jag har sökt och letat med lykta efter Lyrica information. Har hittat ganska mycket men som läkaren sa så får man sakta prova sig fram med låg dos ibörjan. Fick ett mail från en kvinna som provat 2 ggr och första gången gick det inte men däremot andra när man tog det försiktigt och långsamt trappade upp.
Bara att prova och se, får hålla tummen.
anki1: Jag ser bedrövlig ut på min mage efter Gallstensoperation och 2 titthålsop dessutom. Har fått kraftiga ärrvävnader inne i magen med sammanväxningar som känns utifrån. Det är inte kul när det blir så. Jag har inte vågat åtgärda mina av rädsla för att det ändå bara bli värre
Intressant med era svar. Tack

Zoe_Zoe
Har du fått reda på vad sjukdomen hette som du skrev om i det första inlägget?

Hej.
Ja det tog jag reda på via min Sjukgymnast när jag var på Previa. Ehlers-Danlos syndrom (EDS) heter den.
Det var ingen rolig läsning men det finns flera olika.
Nu är arbetsträningen över och väntar på att bli kallad till den läkaren igen för utskrivnings samtal. Då återstår det att se vad han råder till.
Ska till min läkare imorgon och diskutera Lyrican.
Nu är det bara vänta på F-kassans beslut.
Dom som gått igenom mej på Previa har samma åsikt, jag funkar inte i arbetslivet.

#9 Vad intressant! Jag har själv funderat lite på om jag ev. kan ha någon form av EDS.

#10 ja, det finns mycket som stämmer när man börjar läsa.
Börjar inse att allt inte är Fibro.